„Žákovské týmy naslouchají pamětníkům významných dějinných událostí minulého století, natáčejí jejich vyprávění a nahrávky zpracovávají do podoby ucelených životních příběhů,“ uvedl radní pro kulturu Michal Hroza.
Projekt nesleduje formu klasických besed, žáci i učitelé procházejí publicistickým školením, kde se učí pracovat s nahrávací technikou a vést rozhovory. S pamětníky se setkávají v malých skupinách, často doma u čaje, a sami je zpovídají a natáčejí.
Pod vedením svých učitelů a koordinátorů z Post Bellum digitalizují fotografie, dohledávají informace v archivech a natočené materiály zpracovávají do videodokumentů, komiksů nebo rozhlasových reportáží. Projektu, který si vzalo za své jedenáct škol, se účastní patnáct týmů tvořených osmáky a deváťáky.
„V červnu se uskuteční závěrečná prezentace jednotlivých týmů a s kolegy radními zvažujeme, jakým způsobem výsledky práce našich žáků představit veřejnosti. Za dobrou možnost považujeme jak formu výstavy, tak i vydání publikace,“ uvedl dále radní Hroza.