Názory ředitelek a ředitelů základních škol na tyto třídy se různí. Někteří je považují za přijatelné a praktické řešení nedostatku místa v prvních třídách.
O přípravných třídách od zítřkaNa webu Metro.cz najdete každý den rozhovor s jedním ředitelem základní školy z městských částí Praha 1 až Praha 10. |
„Tento způsob řešení problematiky odkladů velmi uleví mateřským školám. Obsahová náplň je spíše podobná poslednímu ročníku ve školce,“ říká Alena Gabaľová, ředitelka Základní školy Praha 9 v Kyjích.
Jiní by přípravné třídy raději ponechali sociálně slabším dětem či dětem se špatnými návyky z domova. „Přípravné třídy by měly sloužit dětem ze sociálně slabšího prostředí, aby získaly především sociální dovednosti obvyklé v předškolním věku. Úlohu přípravy na školní docházku by měly zvládat spíše mateřské školy,“ říká Marie Pojerová, ředitelka Základní školy Hanspaulka.
Některé ředitele trápí také otázka, kam s dítětem, pokud nebude po absolvování přípravky moci do první třídy nastoupit. „Současná legislativa totiž možnost opakování přípravné třídy neumožňuje,“ uvedla deníku Metro ředitelka Základní školy Tusarova, Monika Nezbedová.
Podle ředitele ZŠ Glowackého, Miroslava Korandy může přípravná třída dětem zvýšit sebevědomí. „Všichni se cítí jako praví školáci a rádi se zúčastňují normálního chodu školy. V té naší máme s nultým ročníkem a dětmi v něm výbornou zkušenost,“ říká Koranda.
Novela zákona o přípravných třídáchKteré dítě může do přípravné třídy a kdy může dostat odklad během prvního roku školy Novelu školského zákona minulý týden schválila Poslanecká sněmovna.
|