Aplikace pro takzvané chytré telefony bude podle primátorky přechodnou alternativou k „dožívající“ kartě Opencard a k nedávno znovu zavedeným papírovým kuponům. Cestující si tak bude moci zakoupit jízdné a v MHD se namísto karty nebo kuponu prokazovat mobilním telefonem. Vedení Prahy má s Opencard dlouhodobé problémy, na jejím osudu se zatím nedokázala domluvit s vlastníkem práv, firmou eMoneyServices (EMS).
Primátorka v rozšíření spolupráce s Erikou nevidí problém. Praha by prý mohla dosáhnout lepších podmínek. „Dopravní podnik by mohl s firmou Erika uzavřít dodatek ke smlouvě. Ještě předtím ale chceme mít vypracovanou cenovou analýzu,“ tvrdí primátorka. Úpravu smlouvy, kterou v minulosti audit označil za nevýhodnou, řešil dopravní podnik už několikrát. Naposledy zhruba před dvěma roky vyjednal snížení provize, kterou Erika inkasuje za provoz služby. Server ihned.cz nedávno uvedl, že jde původní smlouvu uzavřenou v roce 2008 s firmou Crowsnest, kterou stejně jako další nevýhodné smlouvy prověřuje policie.
Opencard? Jsme v rozvodovém řízení, říká primátorka
Co bude dál s kartou Opencard, která město stála minimálně 1,35 miliardy korun, zatím podle Krnáčové stále není jasné. EMS s městem vede několik soudních sporů kvůli nezaplaceným službám. „Jsme v rozvodovém řízení,“ komentovala spory primátorka. Více chce říct na konci dubna, kdy bude mít k dispozici audit projektu Opencard.
Podle ní by ještě letos měli mít cestující k dispozici otevřenou platformu, na základě které budou libovolně volit mezi různými druhy cestovních dokladů, kromě elektronických jízdenek jsou ve hře třeba i bezkontaktní platební karty. „Naším hlavním cílem je integrovat Prahu a Středočeský kraj,“ doplnila.