„Jsme přesvědčení, že ve změně zákona hraje roli korupce úředníků. Ministerstvo dopravy upřednostňuje profit půjčoven před zdravím lidí,“ rozčiluje se starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký. Podle něj jen v Nemocnici Na Františku, které je Praha 1 zřizovatelem, ošetřili několik desítek úrazů způsobených srážkou chodce a vozítka.
Obce mají mít podle novely zákona možnost provoz vozítek regulovat značkou. To je ale podle Lomeckého v praxi neproveditelné. „Jen na chodníky v Praze 1 by bylo potřeba 1720 značek a třeba jen na chodnících v Pařížské by bylo potřeba osadit 20 nových značek,“ dodává.
Segwaye doposud nemají v zákoně o provozu na pozemních komunikacích vlastní kategorii, a jsou proto považovány za chodce. Nemůže se na nich jezdit na pozemních komunikacích, ale právě na chodnících, kde se kvůli své rychlosti střetají s chodci. Jezdci na nich také nemohou dostat pokutu za jízdu v opilosti.