metro.cz

Otloukánek po půlroce trápení končí. Nahradí ho dvě nové linky

  9:10
Midibus jezdící na lince 294 měl lépe propojit centrum. Jenže stále boural. Malý autobus tedy nadobro končí. Tak se dá ve třech větách popsat neslavný příběh autobusu „otloukánka“.
Na cestě midibusovou linkou 294

Na cestě midibusovou linkou 294 | foto: Metro.cz

Ještě menší než midi

Trasu linky 294 musel Ropid po zkušenostech se špatným průjezdem některými místy rozdělit na dvě části.

  • Trasu linky 294 křižuje od října midibus Solaris Urbino 8.9 LE – měří 8,9 metru a široký je 2,4 metru.
  • Od 7. dubna bude Prahou 1 jezdit minibus SKD Stratos LF 38. Toto vozidlo má na délku 7,7 metru a na šířku 2,2 metru.
  • Linka 194 bude v provozu od sedmi ráno do 20.30 hodin.

Čtenáři Metra už půl roku upozorňují na problémový spoj. Linka, která měla propojit Nemocnici pod Petřínem a Florenc, budila od začátku rozpaky. Autobus za svou krátkou kariéru několikrát odřel zaparkované auto a vícekrát se na několik desítek minut na své cestě zasekl.

Ropidu tak po půlroce došla trpělivost. „Na linku budou od sedmého dubna nasazena menší vozidla. Ta by už neměla mít s průjezdností takové problémy,“ potvrzuje mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Linka se rozdělí na pravý a levý břeh Vltavy

Změn na trase ale bude víc. Linka se rozdělí na dvě. „Sto devadesát čtyřka bude jezdit stejně často jako linka současná, tedy v intervalu půl hodiny. Malostranská část původní linky, nově označená jako sto devadesát dvojka, bude mít zkrácené intervaly na dvacet minut,“ dodal Drápal.

Minibus SKD Stratos LF 38 má na délku 7,7 metru a na šířku 2,2 metru.

Bus 192 bude jezdit jen od Nemocnice pod Petřínem na Malostranské náměstí a zpět. Mezi Florencí a stanicí metra Staroměstská bude naopak pendlovat linka 194.

Na trase autobusu, který byl zaveden krátce před komunálními volbami, se sice změnilo dopravní značení a problémová místa byla pod dohledem strážníků. Linka přesto po šesti měsících končí.

Špatně zaparkovaná auta prodloužila jízdu midibusu

Linka 294 stihla za svou krátkou historii napáchat nemálo škod. Čtenáři Metra svými fotkami několikrát upozornili na spoušť, kterou devítimetrový vůz na své cestě udělal. Na říjnovou novinku si nestěžovali nejen řidiči oťukaných aut, rozpaky budila i mezi cestujícími.

„Delší intervaly jsou problém. Na spoj u nemocnice čekám hrozně dlouho,“ postěžovala si pravidelná cestující. Třicetiminutový interval se kolikrát ještě protáhl. Nebylo výjimkou, že autobus stál kvůli špatně zaparkovanému autu, které mu bránilo v cestě, i čtyřikrát za den.

Nevhodně zaparkovaná auta řešila několikrát i městská policie. „Obecný postup, při takových situacích je takový, že na místo dorazí hlídka, která situaci zmonitoruje a zavolá odtahovou službu. Když odtah není možný, spojí se strážníci s policií a ta se může pokusit řidiče kontaktovat,“ popsal v říjnu postup strážníků mluvčí městské police Jan Čihák.

Dopravní podnik a organizátor dopravy Ropid po třech měsících fungování linky sáhl ke změně trasy. „Od pátého ledna se změnila trasa linky. Autobus už neprojíždí Truhlářskou ulicí,“ řekla mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková. Dílčí změny trasy ale nepomohly. Linka 294 se tak nakonec ruší úplně.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek