metro.cz

Nová stanice metra nemá eskalátor. Politici vymýšlejí, co s tím

  15:15
Stanice metra Nádraží Veleslavín se ještě neotevřela cestujícím a už se bude předělávat. Z vestibulu totiž nevedou na povrch jezdící schody. Navíc tato stanice má sloužit jako přestupní pro další jízdu na letiště autobusem. Všichni cizinci si tak rychle budou moci udělat úsudek o pražském Kocourkově.
Nádraží Veleslavín | foto: Metro.cz

Město chce dodatečně upravit výstup z nové stanice metra Nádraží Veleslavín, kde chybí eskalátor. Uvažuje se buď o pojízdných schodech, nebo o dopravníku na zavazadla pro cestující.

Financování metra z evropských fondů další investici do dokončeného projektu nebrání,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Z Veleslavína mají od úterý místo z Dejvické odjíždět autobusy na letiště. Z vestibulu metra k autobusům ale vedou jen schody. Pražské letiště proto slíbilo zajistit portýry, kteří cestujícím s těžkými zavazadly pomohou.

Chtěli ušetřit, proto s eskalátory výběrové řízení nepočítalo

Stanice Veleslavín má eskalátor z nástupiště do vestibulu, z něj k zastávce autobusů ale vedou pouze schody a výtah, který však ústí ve větší vzdálenosti od zastávky. Důvodem, proč eskalátor v metru není, byla podle Dolínka snaha o co nejnižší cenu ve výběrovém řízení z roku 2009.

Magistrát chce hledat rychlý a co nejlevnější způsob, jak neexistující eskalátor nahradit. Financování dostavby metra z evropských peněz by investici bránit nemělo. „Podle prvních informací, které jsem dostal, by se jednalo o úpravy již dokončeného projektu, a k těm povolení nepotřebujeme,“ řekl Dolínek.

Soupravy metra začnou do nových stanic jezdit od pondělního odpoledne. Od úterý budou cestujícím mířícím na letiště autobusem pomáhat se zavazadly po schodech portýři placení pražským letištěm. Pracovat budou v třísměnném provozu denně od 5 do 22 hodin. Letiště za ně zaplatí desítky tisíc korun měsíčně.

Výstavba nového úseku metra A se čtyřmi stanicemi začala v roce 2009 a Praha za nový úsek prostřednictvím dopravního podniku zaplatí kolem 20 miliard korun. Na dostavbu může získat z EU více než sedm miliard korun, s čerpáním evropských peněz ale zatím ještě nezačala.

Autoři: ČTK, Josef Škvor Metro.cz
zpět na článek