„Změna vychází z koncepce rozvoje pražských břehů, kterou schválila rada města,“ vysvětluje David Hájek z Institutu plánování a rozvoje města. Změnu vítá a podílí se na ní i radnice Prahy 5. „Na náplavku plnou aut není hezký pohled, vše by se navíc zhoršilo po plánovaném zavedení parkovacích zón,“ říká první zástupce starosty Prahy 5 Lukáš Budín. Na konec května připravuje radnice s občanskou iniciativou happening Oživme náplavku a setkání s občany, na jehož základě by měla vzniknout územní studie o její budoucí podobě.
Na náplavku možná povede nová lávka
„Dovedu si představit, že se tu mohou konat trhy, bude tu kavárna, přibudou lavičky a zeleň,“ popisuje možné vize Budín. Smíchovská náplavka má na rozdíl od protější novoměstské ale dva citelné handicapy. Slunce sem svítí jen ráno a je na ni komplikovanější přístup, Smíchov od řeky totiž odděluje frekventovaná silnice. „Uvažujeme o několika možnostech, třeba o vzniku nové lávky nebo nějakém omezení dopravy, abychom zatraktivnili přístup k řece,“ říká Budín.
Už dva týdny platí omezení v parkování i na protější straně, na náplavce u Rašínova nábřeží. Obě náplavky už několik týdnů spojuje také nový přívoz a další změny se připravují. „V průběhu roku přibudou nové lavičky a další inventář,“ slibuje Hájek. Změn se v budoucnu dočká i poslední pražská náplavka na Františku. Přijdou ale až po rekonstrukci plánované na příští rok.