metro.cz

Strahovské koleje si možná díky současným opravám zlepší reputaci

  6:00
Strahovské koleje ČVUT s kapacitou více jak 4700 lůžek a dvanácti bloky jsou největším zařízením svého druhu v Praze. Nyní na nich po padesáti letech od svého vzniku probíhá rozsáhlá rekonstrukce. Jedna z nejhůře hodnocených kolejí v Praze si tak možná zlepší reputaci.
Koleje Strahov

Koleje Strahov | foto: Metro.cz

„Vybavení je tu opravdu staré a ne příliš komfortní. Stůl jsem si musel prodloužit o dřevěnou desku, aby se na něj vešel počítač a učebnice. Židli pamatuje dokonce i můj táta, který zde bydlel před více jak třiceti lety. Ale Strahov je spíše o komunitě super lidí, takže mi zašlost koleje nevadí,“ popisuje svůj studentský život František.

Vyhlášený studentský spolek Sillicon Hill, několik hospod a klubů, menza a široké sportovní možnosti jeho slova jen potvrzují. Zkrátka vše pro příznivce společenského života. Všeho ale s mírou. „Někdy je tu rušno až moc. Bylo by dobré roztřídit studenty podle fakult, každá má totiž odlišné nároky na studium. Třeba jaderňáci se učí prakticky dnem i nocí, zato strojaři od půlky dubna paří,“ dodává Radim, student Fakulty elektrotechnické ČVUT.

Nepohodlí vyvažuje megarychlý internet

Kolej se může pochlubit nejrychlejší internetovou sítí v Česku a svou vlastní wikipedií. Má to však i své stinné stránky. Mnohdy nevyhovující původní nábytek, společná sociální zařízení nebo časté poruchy. Stará dřevěná okna a oprýskaná fasáda by měly být brzy minulostí.

Koleje Strahov
Koleje Strahov

Strahovské obří chodby jsou vyhlášené.

Právě nejrozsáhlejší rekonstrukce v dějinách koleje má být do konce září letošního roku hotová. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu životní prostředí. Vedení si od něj slibuje hlavně úsporu energií a celkovou vizuální obnovu. „Pevně věřím, že se díky této rekonstrukci zajistí fungování kolejí na dalších padesát let,“ dodává Jaromír Příhoda, ředitel Správy účelových zařízení ČVUT.

Jaký bude nábytek? To se neví

Nábytek a jeho renovace jsou však otázkou stále otevřenou. „Aktuálně zpracováváme architektonické studie budoucího vzhledu interiérů. Peníze bychom rádi získali z úspor, které vzniknou zateplením,“ vysvětluje Ilona Dvořáková, vedoucí odboru ubytování.

Strahovské koleje patří v Praze k těm levnějším. Dvoulůžkový pokoj stojí od 75 do 122 korun za den. Provizorní ubytování v desetilůžkových pokojích dokonce vycházelo na 10 korun za noc. Záleží na tom, zda je pokoj samostatný či v buňce a také na jakém bloku. Podle mnohých studentů však cena kvalitě neodpovídá.

Autor: Denisa Mokřížová Metro.cz
zpět na článek