„Chystáme přestavbu třetího patra, kde bychom rádi vytvořili největší oddělení kancelářských a školních potřeb v centru Prahy,“ říká Jiří Mareček, mluvčí společnost Tesco Stores, která budovu vlastní.
Lidí chodí do obchodního domu více
Podle něj roste i návštěvnost My. „Neustále se nám daří rozšiřovat a doplňovat nabídku a služby, které poskytujeme naším zákazníkům. To se pozitivně odráží i na počtu zákazníků obchodního centra, který vzrostl. Daří se nám naší nabídkou oslovovat i zahraniční zákazníky, kteří mají nakupování v OD My ve velké oblibě,“ uvedl mluvčí.
OD nyní nabízí 500 značek pod jednou střechou. My má 350 zaměstnanců, sedm nadzemních a tři podzemní podlaží. Bývalý obchodní dům Máj na Národní třídě v Praze se pod novým názvem My a tříměsíční rekonstrukci otevřel zákazníkům v září 2009. Prodejní plocha se díky rekonstrukci zvýšila o více než 1400 metrů čtverečních na zhruba 12 tisíc metrů čtverečních.
Rituál Pražana před revolucí: nakupování v obchodním trojlístku
Máj před rokem 1989 patřil společně s Kotvou a Bílou labutí mezi trojlístek pražských obchodních domů, jejichž návštěva tehdy patřila k pravidelným rituálům každého návštěvníka hlavního města. Několikapatrové budovy s jezdícími schody byly v dobách socialistického Československa spolehlivým lákadlem všech koupěchtivých občanů. Slavnou éru těchto klasických obchodních domů však po revoluci nemilosrdně ukončila nákupní centra budovaná především na okrajích velkých měst.
V únoru oslavil 40 let od svého otevření také obchodní dům Kotva. Jeho vlastník chce do rekonstrukce objektu investovat v dalších letech až 200 milionů korun. Kdysi slavnému nákupnímu centru plánuje vrátit prémiový charakter. Přestavba Kotvy, která byla v 70. letech pátým největším obchodním domem v Evropě, dosud stála 300 milionů korun.