metro.cz

Autobusy končí na periferii, autobusovému nádraží v Holešovicím zvoní hrana

  5:45
Už dva týdny jezdí méně spojů na autobusové nádraží u­ stanice metra Nádraží Holešovice a ­stále více jich končí a­ bude končit mimo centrum města, u stanic metra trasy C Ládví a ­Letňany.
Autobusové nádraží Holešovice

Autobusové nádraží Holešovice | foto: wikipedia.orgMetro.cz

Ládví a Letňany

Autobusů ze severu zajíždí do centra méně. Autobusové nádraží za pár let zřejmě skončí úplně.

  • Autobusy budou končit v Letňanech a na Ládví. Postupně se přesunou všechny dálkové i příměstské linky.
  • Důvodem je mimo jiné otevření tunelu Blanka, které zkomplikuje provoz v ulici V Holešovičkách. Cestující místo čekání v kolonách budou moct jet do centra metrem.
  • Podle Ropidu i ušetří – cesta je rychlejší a za cestu na okraj Prahy zaplatí méně.

„Očekáváme, že do Holešovic bude do budoucna zajíždět stále méně spojů,“ potvrzuje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal. Holešovické nádraží tak čeká osud, který postihl jiná autobusová nádraží v centru metropole.

Příkladem může být třeba nejstarší autobusové nádraží na Pankráci, které fungovalo do roku 1988. Jeho funkci převzalo nové nádraží u stanice metra Roztyly, více na periferii metropole. Na jeho místě dnes na Pankráci stojí nové kancelářské budovy.

Čeká podobný osud i Holešovice? O budoucnosti areálu zatím není rozhodnuto. Podle platného územního plánu musí místo sloužit infrastruktuře a na jeho budoucí využití zatím neexistuje žádný projekt.

Takhle by se mohlo proměnit okolí nádraží Praha - Bubny.

„Existuje pouze nezávazná studie na přestavbu sousedních Bubnů, ta počítá s tím, že na místě by vznikla smíšená zástavba, tedy byty a kanceláře,“ říká Adam Švejda z ­Institutu plánování a rozvoje Prahy.

Vše ale může změnit nový metropolitní územní plán, který by měl začít platit za několik let, tedy v době, kdy do Holešovic přestanou jezdit poslední dálkové i příměstské linky.

„K budoucí případné zástavbě je potřeba přistupovat citlivě, už jen proto, že Praha­7 má velkou neobsazenost kanceláří, pro bytovou výstavbu v okolí nádraží platí zase hlukové limity,“ říká zástupce starosty Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek