metro.cz
Reklamní nosiče JCDecaux. | foto: David SedleckýMetro.cz

Výhodná, nebo nevýhodná je smlouva na reklamy s JCDecaux? Město o ní jedná

  5:49
Město jedná o další smlouvě z ­minulosti. Jde o kontrakt s francouzskou společností JCDecaux na provozování městského mobiliáře. Jde o reklamu na zastávkách, záchodech, odpadkových koších nebo stovkách světelných reklam, takzvaných citylightů.

„Smlouvu s JCDecaux zkoumáme a­ řešíme výhodnost podmínek pro Prahu a případnou změnu jejích parametrů,“ potvrzuje mluvčí magistrátu Petra Hrubá.

O vypovězení smlouvy uvažovalo město už v době primátora Hudečka, nakonec se tak ale nestalo. Nevýhodnost smlouvy pro město má dokladovat i zpráva advokátní společnosti Toman, Devátý a­ partneři, kterou si nechalo zpracovat.

Společnost JCDecaux ale tvrdí, že smlouva je pro město výhodná. „Nikdo z města nám neřekl, že je se smlouvou nějaký problém. Pokud si to myslí, jsme ochotni o ní jednat,“ uvedl šéf společnosti JCDecaux Pavel Slabý.

Firma získala kontrakt po krachu vítěze soutěže

Smlouva platila od roku 1994 na dvacet pět let a v roce 2009 ji vedení ěmsta prodloužilo až do roku 2021. Společnost na jejím základě v­ metropoli provozuje zhruba devět set zastávek MHD nebo 28 toalet, a­ za to pronajímá reklamní plochy.

Ředitel Slabý řekl, že kontrakt vznikl na základě jednání a ­po výběrovém řízení v roce 1994. Firma tehdy soutěž sice nevyhrála, ale po krachu vítěze s ní město smlouvu přece jen uzavřelo.

Městské části ale společnosti vyčítají, že se nový mobiliář objevuje především v centru.

Komentáře

zpět na článek