metro.cz

Tvrdé přiznání náměstka primátorky: Město nemá plán co s dopravou, až se otevře Blanka

  15:41aktualizováno  17:59
Náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek dnes řekl to, co si všichni mysleli, ale nikdo to dosud nevyřkl. Že město vlastně neví, jak budou motoristé jezdit, až se někdy otevře Blanka. Řešení dopravy odkládaly všechny předchozí politické reprezentace.
Před slavnostním otevřením si Blanku mohli projet cyklisté. | foto: Josef Škvor, Metro.cz

Vypadá to tak, že všichni byli uchváceni očekávaným otevřením Blanky, ale nikdo neřešil, jak má být vedena doprava - odborně řečeno - jaká budou dopravní opatření, aby všechno fungovalo tak, jak má.

To, že vedení města zatím nemá plán dopravních opatření, která budou navazovat na zářijové otevření tunelového komplexu Blanka dnes přiznal náměstek primátorky Petr Dolínek. „Hotový není ani jejich harmonogram. Intenzivně jej ale připravuje pracovní komise,“ uvedl Dolínek (ČSSD). Tunel Blanka, který měl být otevřen již před lety, přivede desítky tisíc aut do dalších míst ve městě. Největší obavy z nárůstu dopravy mají obyvatelé Holešoviček.

Po předchůdcích nezůstal žádný plán, tvrdí Dolínek

O dopravních opatřeních, která by měla navázat na šestikilometrový tunel, se mluví už několik let. Zatím ale vždy zůstalo u plánů a studií, žádná z politických reprezentací nic konkrétního neudělala. „Musíme vyhodnotit všechny varianty. Po předchůdcích nám totiž nezůstal žádný plán,“ řekl Dolínek.

Náměstek chystá jednání s Prahou 1 a Prahou 2 ohledně dopravních omezení kolem Vltavy. Téměř s jistotou lze podle Dolínka hovořit o opatřeních na magistrále. Projektanti navíc pracují na variantě zahloubení Povltavské ulice. „Bude sice těžké přesvědčit kolegy ke stavbě dalšího tunelu, ale po technické stránce asi jiná varianta nebude možná,“ doplnil.

Tunelový komplex Blanka, který jako součást vnitřního okruhu Prahy vyjde na zhruba 37 miliard korun, provází po celou dobu stavby řada komplikací. Prodražil se o několik miliard a jeho otevření město opakovaně odložilo.

Naposledy se o víkendu v médiích objevila informace o nedostatečném zabezpečení stavby. Reportéři televize Nova se bez povšimnutí tunelem projeli na koloběžce. „Je to nehorázné,“ řekl dnes Dolínek. „Porušili tím předpisy,“ doplnil. Ostrahu stavby má údajně na starosti firma Metrostav. Ta se ale dnes odkázala na správce stavby, firmu Inženýring dopravních staveb (IDS). Správce ovšem tvrdí, že reportéři vnikli do té části tunelu, za který zodpovídá firma Eurovia CS a.s.

„Tunelový komplex je složitý prostor, do kterého denně vstupuje na povolenky řada lidí. Není v našich silách, ani bezpečnostní agentury uhlídat všechny, kdo do tunelu nelegálně vstoupí,“ uvedla mluvčí Eurovia CS Iveta Štočková. Postup reportérů byl podle ní protiprávní a firma zváží právní kroky.

Autoři: ČTK, Josef Škvor Metro.cz
zpět na článek