metro.cz

Jinonice zahltí tisíce lidí. Metro s výstavbou čtvrti Waltrovka čeká nápor

  9:33
Areál bývalé továrny Waltrovka má obsloužit posílená linka 137, časem možná i vlaky. Jak dál se ještě změní doprava?
Přestože rezidenční areál Waltrovka se teprve nedávno začal stavět, prodána už je prý třetina bytů a domů. | foto: Penta Investments

Skoro tři stovky bytů a obytných domů do konce příštího roku vyrůstou v areálu bývalé továrny Waltrovka v Praze 5. Ještě letos Jinonice mají zažít nápor stovek lidí, kteří najdou práci v administrativním komplexu Aviatica. Jelikož developer - Penta Investments - i městské organizace počítají s tím, že noví obyvatelé budou využívat především stanici metra Jinonice, nabízí se otázka, zda to bude na obří areál dostačující?

Vlaky blíž u metra? Nejdříve za dva roky

„Obsluhu této nové čtvrti předpokládáme řešit pomocí posílení linky 137 v kombinaci se stanicí metra Jinonice v docházkové vzdálenosti,“ sdělil za společnost Ropid Filip Drápal.

„Autobus nově projede po obvodu Waltrovky, po cestě přímo k metru vzniknou další dvě zastávky,“ přibližuje mluvčí Penty Ivo Mravinac. Podle něj velkým přínosem bude propojení ulic Klikatá a Radlická, čímž by se mělo ulevit vilkové části v Jinonicích.

Stále však platí, že metro Jinonice bude stěžejní. „Na základě naší snahy udělal developer pěší lávku od metra, zároveň chceme iniciovat studii cyklostezky, která by vedle od metra Jinonice k Vidouli,“ řekl deníku Metro starostka pětky Radek Klíma.

Existují však i plány, že by se jinonická železniční zastávka přiblížila blíže k metru. To však úzce souvisí s modernizací železniční trati z Prahy do Kladna. „Střízlivé odhady hovoří o tom, že dříve než za dva roky to nebude,“ dodal Filip Drápal.

Mraveniště

Vezmeme-li v úvahu, že po dokončení rezidenční čtvrti Waltrovka budou v jedné bytové jednotce bydlet tři lidé, celkově tak v Jinonicích přibude přes dva tisíce stálých obyvatel.

  • K tomu by už letos v zimě mělo v administrativním komplexu Aviatica pracovat na dva tisíce lidí. Jakmile se dokončí také budovy Dynamica a Mechanica, počet dojíždějících za prací se zvýší až o další tři tisíce.
Autor: Tomáš Belica Metro.cz
zpět na článek