„Lidé se na nás obracejí s podněty, že turisté i lidé, kteří už jsou v Praze zběhlí, mají problém zastávku najít. Stejný názor sdílí i naše městská část, proto věříme, že příslušné instituce najdou vhodné řešení,“ říká Petra Kolínská, radní pro dopravu v Praze 6.
Nikdo se však do řešení příliš nehrne. „Dopravní podnik se postará o značení autobusové a tramvajové zastávky. Chodníky by měl vyznačit úřad Prahy 6, okolí nádraží pak Správa železniční dopravní cesty,“ říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Správa železniční a dopravní cesty však tvrdí, že se jí týká pouze značení v rámci železniční stanice. „Okolí zastávky jde mimo nás,“ tvrdí mluvčí správy Jakub Ptačinský.
Podle právníků se má o značení postarat Praha 6 nebo město
S uvedenými názory radnice Prahy 6 ústy mluvčího Adama Halmošiho nesouhlasí. „Nádraží není naše investice, řešení by mělo vzejít odjinud,“ tvrdí Halmoši.
O zodpovězení otázky, kdo za chybějící směrový systém tedy může, se deník Metro obrátil na právní poradnu Frank Bold. Podle odborníků spadá celá záležitost pod Prahu 6. „V zákoně je stanoveno, že o všestranný rozvoj svého území by měly pečovat městské části a hlavní město Praha. Tyto povinnosti ale dle našeho názoru nejsou vymahatelné,“ vysvětluje za poradnu Eva Pavlorková.
I když Praze 6 podle tohoto zákona sankce nehrozí, měla by vzít záležitost do svých rukou. Finanční náklady by činily maximálně několik tisíc korun.