metro.cz

Praha uvažuje o architektonické soutěži na nový městský mobiliář

  15:41
Neveřejný zápis z jednání potvrzuje, že vedení města uvažuje o vypsání mezinárodní architektonické soutěže na nový městský mobiliář. Ten by mohl v budoucnu nahradit stovky zastávek MHD a reklamních zařízení, které v rámci smlouvy s Prahou vybudovala a spravuje francouzská reklamní společnost JCDecaux.
Reklamní nosiče JCDecaux. | foto: David SedleckýMetro.cz

Jednání, ze kterého byl pořízen zápis, se minulý týden zúčastnili mimo jiných primátorka Adriana Krnáčová, radní Michal Hašek, zástupci památkářů, Institutu plánování a rozvoje a Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Hašek ani Krnáčová záměr vypsat soutěž nepotvrdili. „Zatím žádná mezinárodní soutěž vyhlášena nebyla, je také předčasné hovořit o časovém horizontu. Zatím žádné konkrétní kroky nebyly podniknuty,“ vzkázala primátorka prostřednictvím mluvčího Vladimíra Řepky.

Na otázku, jak město naloží se smlouvou s JCDecaux, o jejíž výpovědi se diskutuje už řadu měsíců, radní trvale odpovídají vyhýbavě. „Jednání pokračují, musíme si nejprve poslechnout, co firma nabízí,“ reagoval na dotaz Hašek. Ohledně dotazů týkajících se soutěže odkázal na primátorku.

Firma JCDecaux platí městu ročně deset milionů korun

„Současný smluvní vztah je pro město nevýhodný a bude se hledat výhodná cesta, jak smlouvu vypovědět, nebo se se společností jinak domluvit,“ píše se v zápisu z jednání. Magistrát má navrhnout způsoby řešení, včetně možného odkupu mobiliáře nebo jeho postupné výměny, a to ve vztahu k výnosům z reklamy.

Institut plánování a rozvoje dostal za úkol vypracovat zadání architektonické soutěže. Vysoká škola uměleckoprůmyslová má zjistit, jaká je ohledně městského mobiliáře situace v jiných evropských metropolích.

Firma JCDecaux údajnou nevýhodnost smlouvy opakovaně odmítla. Nedávno prostřednictvím médií vyzvala radní k jednání. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.

O možné revizi smlouvy se mluvilo naposledy v souvislosti s pražskými stavebními předpisy, které rozvířily debatu o regulaci reklamy v Praze. Konkurenční firma BigBoard tvrdí, že smlouva s JCDecaux znevýhodňuje konkurenty v oblasti reklamy.

Autor: ČTK
zpět na článek