„Celkem čtyřikrát se uskuteční filmově-scénická představení,“ uvedl Jan Noháč z distribuční společnosti Aerofilms. „V roli průvodce se na scéně 4., 9., 16. a 17. června před plátnem objeví Tomáš Matonoha,“ upřesnil Noháč.
Historie Kinoautomatu je s kinem Světozor úzce spjata. Právě zde slavilo představení počátkem 70. let fenomenální úspěch, než jej normalizační úředníci zavřeli do trezoru. V tomto kině se také ke 40. výročí Kinoautomatu odehrála v roce 2007 jeho obnovená premiéra v režii Aleny Činčerové.
Když diváci v roce 1967 poprvé rozhodovali pomocí svých hlasovacích zařízení o vývoji děje, byl to pro ně technologický šok. Většina z nich neslyšela ani o dálkovém ovladači na televizi. „Teď jsou sice telefony málem chytřejší než my, ale Kinoautomat nepřestává lidi bavit, a to ani mladší generace,“ komentoval tento návrat ředitel kina Petr Jirásek. Podle něj se Činčerovo pojetí interaktivity ukázalo jako nadčasové.
Na plátně se opět objeví Horníček i Macháček
„I díky chytrosti a vtipu scénáře a skvělým hereckým výkonům Miroslavů Horníčka a Macháčka, Josefa Somra či Libuše Švormové, se publikum baví pořád stejně dobře,“ dodal. Důkazem univerzality konceptu je i nedávné úspěšné turné tohoto projektu po 14 zemích v Evropě i zámoří.
Kinoautomat: Člověk a jeho dům je první interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohli zasahovat do průběhu děje. Film se vždy v určitém napínavém momentě zastaví, před plátno vyjde moderátor a vyzve diváky, aby pomocí dvou tlačítek ve většinovém hlasování rozhodli, jak bude příběh dále pokračovat.
Pražská premiéra Kinoautomatu se pak konala v upraveném kině Světozor. V roce 1972 byl Kinoautomat jako „ideologicky nepřípustný“ zakázán a zařadil se do pomyslného trezoru mezi řadu jiných vynikajících filmů takzvané nové vlny.
Filmový režisér, producent a scénárista Radúz Činčera (1923-1999) začal uměleckou kariéru jako scénograf, působil jako lektor anglických her v Divadle na Vinohradech a v roce 1952 vstoupil na pole filmové tvorby. Vytvořil stovky filmů různých žánrů, které získaly mnoho cen na našich i zahraničních festivalech. Po roce 1967 připravoval specifické multimediální prezentace pro světové výstavy, tematické parky a podobné příležitosti a zároveň pracoval na standardních filmech.