metro.cz

Z Bělehradské ulice bude bulvár. Opravy přijdou na 120 milionů

  5:58
Nový most přes Botič nebude jedinou změnou, na kterou se mohou těšit všichni, kdo procházejí či projíždějí rozkopanou Bělehradskou ulicí do Nuslí.

Další 2 fotografie v galerii
Rekonstrukce tramvajové trati v Bělehradské ulici. | foto: Metro.cz

Na Bělehradské ulici budou bezpečnější přechody, nově vydlážděné a často širší chodníky, dělníci vysází nové stromořadí, osadí další lavičky.

Lépe budou vyznačena parkovací místa a přibude i nová zastávka tramvaje Pod Karlovem ve směru do centra, kde zatím byla jen ve směru do Nuslí.

Už od počátku května se horečně staví, zejména v horní části ulice. První část výluky mezi I. P. Pavlova a Zvonařkou by měla skončit už na konci června, práce ale budou na Bělehradské pokračovat až do listopadu.

Ulice dostane nový asfaltový povrch, kočičí hlavy zůstanou kvůli omezení hluku jen podél chodníku v pásu určeném pro parkování. Tam také vznikne nové stromořadí, osm stromů zasadí dělníci v horní rovinaté části ulice, dalších osm pak v zatáčkách vedoucích dolů do Nuslí.

Další změny vychází z městského manuálu tvorby veřejných prostranství. „Dojde ke sjednocení stožárů veřejného osvětlení se stožáry trolejového vedení,“ vysvětluje urbanista Dominik Aleš z Institutu plánování a rozvoje.

Při prohlídce rekonstruované ulice pak upozornil i na další změny. „Díky rozšíření chodníků na křižovatce Koubkovy a Bělehradské vznikne místo, kde by se měly objevit nové lavičky,“ popisuje Aleš.

Další posezení by mohlo vzniknout pod schodištěm u koleje Budeč. Z ulice zmizí zábradlí, například i svodidlo na křižovatce s ulicí Pod Karlovem, přes kterou přibude nový přechod.

Tramvajová trať u někdejšího nádraží Praha - Královské Vinohrady pod Nuselskými schody.

Rekonstrukce tramvajové trati v Bělehradské ulici.

Nový chodník vznikne i před bývalým vinohradským nádražím. Ulice ústící do Bělehradské budou většinou napojeny zvýšenými přejezdy.

Asfalt nahradí betonové panely i v dolní části Bělehradské, tam také do poloviny září vyroste za zhruba 21 milionů korun nový most přes Botič.

Lidé z Vinohrad si na Bělehradské mohou udělat představu, jak bude vypadat po opravě Vinohradská, hlavní třída jejich čtvrti, jejíž rekonstrukce je naplánována za dva roky.

Na potřebnou opravu si naopak počká křižovatka s tramvajovou zastávkou Otakarova. Tu čeká rekonstrukce pravděpodobně až za několik let spolu se stavbou metra D, které zde má mít jednu ze svých stanic.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek