metro.cz

Útok na pokladny se kvůli levnější jízdence MHD nekonal

  7:52
Levnější jízdné zatím nechalo cestující MHD relativně klidné. Za prvních 24 hodin prodeje si roční jízdné za 3650 korun koupilo přes 1700 lidí. Fronty se u předprodejních míst během dne netvořily.
Opencard. | foto: operatoropencard.czMetro.cz

Změny v září

Intervaly noční MHD se zkrátí z půlhodiny na 20 minut.

  • Změna, která začne platit od 1. září letošního roku, se týká všech devíti nočních tramvají a šesti nejvytíženějších autobusových linek.
  • Upravený provoz se bude testovat po dobu čtyř měsíců, změna přijde na 5,6 milionu korun. Podle náměstka primátorky Petra Dolínka to vyjde levněji, než kdyby se prodloužil provoz metra.
  • Od září bude také tramvajová linka 5 trvale jezdit v dvouvozových soupravách. 

„Lidé asi čekají, až jim doběhne kupon, který zrovna mají,“ zauvažovala Daniela Vrbová, pokladní ze stanice Želivského. Útok na pokladny se nekonal i proto, že levnější roční kupon si zatím mohou koupit pouze cestující, kteří využívají Opencard. Lidé, kteří mají zalaminátovanou průkazku, si pro papírový kupon mohou zajít až 1. července.

V ten den totiž levnější roční kupony začínají v MHD platit. Přesto si většinu ze 1731 kuponů koupili lidi u okýnek DPP. Přesně šlo o 1205 kuponů. Přes internetový obchod DPP to pak bylo 526 kuponů. „Zatím neevidujeme v rámci prodeje žádné potíže,“ řekl dnes dopoledne mluvčí DPP Jiří Štábl.

První prázdninový den ale nezlevní jen tramvajenka, ale přinese i několik dalších změn. Ty ocení hlavně rodiče s malými dětmi a pejskaři.

Doprovod dítěte do tří let bude pražskou MHD cestovat zcela zdarma. Stačí, jen aby u sebe měl speciální průkaz dítěte s aktuální fotkou, jménem, příjmením a datem narození.

Od 1. července ušetří i majitelé psů. Nově nebude nutné kupovat čtyřnohému cestujícímu jízdenku. Zadarmo však můžou s jedním páníčkem cestovat maximálně dva psi. Novinky sice cestující bezesporu potěší. Není však jisté, jak dlouho budou platit. Vedení metropole uvádí, že zmiňované slevy vyzkouší na dva roky a podle toho, jaký vliv bude mít nižší cena jízdného na kasu dopravního podniku, se pražští radní rozhodnou, co dál.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek