metro.cz

Místo podchodu mají v Klánovicích jen odklad jeho dokončení

  8:07
Ačkoliv se Klánovičtí před několika dny konečně dočkali nového podchodu, stále nemají při procházení pod železniční tratí po starostech. Podchod je totiž dokončen pouze částečně a Klánovičtí mohou využívat pouze dva jeho výstupy, které nejsou navíc bezbariérové.

Další 3 fotografie v galerii
Podchod na nádraží v Klánovicích. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

„Podchod je sice hotový do konce jara, jak bylo slíbeno, ale měl být průchozí úplně. Tohle je nedodělaná práce,“ kritizuje situaci Jiřina Bočková, kterou nové řešení zdrží někdy i o celou minutu, která je při přestupu z vlaku na autobus mnohdy klíčová. „Když člověk čeká na nástupišti a sleduje dělníky, kteří se místo práce jen opírají o lopaty, ani se není čemu divit,“ stěžuje si Bočková.

Podchod měl přitom posloužit jako plnohodnotná¨náhrada za svého věčně zatopeného a špatně osvětleného předchůdce, o kterém Metro čtenáře informovalo již v únoru.

Starosta Klánovic Karel Horníček však situaci nevidí jako příliš závažnou. „Sám jsem byl také překvapen uzavřením rampových ramen. Důvody ale zatím neznám,“ říká starosta. Podle něj mají Klánovice důležitější problémy k řešení. „Jako člověk, který se celý život živil stavebnictvím, bych zhotovitele podchodu nechtěl v žádném případě za takovou drobnost, která bude během pár dní vyřešena, obtěžovat,“ dodává.

Podle Zuzany Prskavcové ze stavební firmy Strabag, která má rekonstrukci podchodu a kultivaci jeho okolí na starosti, se však starosta může mýlit. „Podchod v Klánovicích by měl být uveden do své definitivní podoby na újezdské straně do konce července 2015 a na klánovické straně do konce října 2015,“ tvrdí Prskavcová.

K odkladu přitom dochází již podruhé. Nový podchod měl být hotov spolu s přilehlými chodníky již v listopadu minulého roku. Tehdy však došlo na jeho stěnách k růsakům podzemní vody a k posunutí termínu jeho otevření na začátek měsíce května. Firma nyní plánuje provizorní řešení, aby podchod fungoval alespoň částečně.

„Plánujeme úpravy povrchů tak, že by po určitou dobu mohla být bezbariérová ramena přístupná ještě před definitivním ukončením stavby,“ uzavírá Prskavcová.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek