Petr Tomčík vystudoval ČVUT, nejdříve fakultu dopravní, poté studoval Masarykův ústav vyšších studií. Pracoval jako konzultant, projektant a projektový specialista. V roce 2002 byl několik měsíců zaměstnán v pražském dopravním podniku v oddělení zastávkové služby a preference MHD.
Výběrové řízení musel magistrát vypsat nadvakrát. Nyní se přihlásilo 20 uchazečů. Byl mezi nimi také někdejší ředitel dopravního podniku Jaroslav Stůj. Jeho přihlášku výběrová komise ale vyřadila v prvním kole. K ústnímu pohovoru po dalším výběru bylo pozváno šest kandidátů. Pověřený šéf Procházka se do výběrového řízení na post ředitele letos nehlásil.
Ropid je městskou příspěvkovou organizací založenou v roce 1993. Od města dostává peníze nejen na svůj provoz, ale Praha prostřednictvím organizace financuje městskou veřejnou dopravu. Vyřizuje například smlouvy s jednotlivými dopravci. Vlastní rozpočet Ropidu na letošní rok je 66 milionů korun, z toho 39 milionů korun jde na provoz, zbytek jsou peníze na zajištění dopravy pro handicapované. Firma má 61 zaměstnanců. Kromě jiného sestavuje jízdní řády, plánuje trasy jednotlivých linek i umisťování zastávek.