Parkoviště na okrajích města, které slouží zejména lidem dojíždějícím do Prahy za prací, jsou trvale přeplněná. Dlouhodobě se mluví o tom, že kapacita není dostatečná.
„Ostatní projekty jsou ve fázi EIA, studií nebo investičních záměrů,“ uvedla mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková. Kolik parkovacích míst by tak v budoucnu mělo v metropoli přibýt, nedokázala Lišková říct.
Podle údajů z EIA by další hlídané parkoviště s více než tisícovkou míst mohlo vzniknout na Chodově. Naopak sešlo z plánu postavit P+R na Smíchově. V posledních měsících se diskutuje zejména o chybějících parkovacích kapacitách u nově zprovozněných stanic metra A.
Nejvytíženější jsou parkoviště na Chodově a v Letňanech
Technická správa komunikací podle výroční zprávy spravuje 16 záchytných parkovišť s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, například na Chodově nebo v Letňanech. Parkoviště jsou primárně určena pro mimopražské řidiče, kteří zde zanechají svůj automobil a dále do centra Prahy jedou MHD.
Cena za stání na parkovištích P+R zapojených do systému MHD činí 20 korun. Podle údajů Technické správy komunikací jsou parkoviště pro město dlouhodobě ztrátová. Z ekonomické bilance vyplývá, že Praha vloni na správě stání prodělala přes 14 milionů korun.