metro.cz

Větší foto
Autobusy mají svůj pruh také v Braníku. | foto: Ropid

Praha chce, aby přednostní pruhy pro autobusy MHD určila vyhláška

  14:21
Vedení města a organizace Ropid chtějí prosadit do vyhlášky o pravidlech provozu na pozemních komunikacích zřizování preferenčních pruhů pro autobusy městské hromadné dopravy.

Změnu vyhlášky, která by prosadila preferenční pruhy pro autobusy, chtějí zástupci města a Ropidu projednat s ministerstvem dopravy, které úpravu může udělat.

„Je to dlouhodobá věc, o kterou usilujeme, a uvítali bychom, kdyby v systému zřizování preferenčních pruhů vznikl řád,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek. Nyní totiž nikdo nemá manuál, podle kterého by se zřizování pruhů povolovalo a každý se hodnotí jednotlivě.

První schůzky ohledně novely vyhlášky by se měly uskutečnit v příštím týdnu, kdy se zástupci města sejdou s vedením společnosti Ropid, která pražskou dopravu plánuje. Na to by měla navázat jednání s ministerstvem.

Od změny si Ropid a Praha slibují zefektivnění vytváření preferenčních pruhů. „Jakmile bude jejich zřizování legislativně ukotveno, zjednoduší se proces jejich zavádění, neboť dotčené orgány budou mít podle čeho rozhodnout,“ řekl ředitel Ropidu Petr Tomčík.

Nově by například měl být povolen vznik pruhu na víceproudé silnici. „Autobus by tak mohl přejet v řádu vteřin z pravého krajního pruhu do toho na levém okraji. Automobilovou dopravu by to nijak nezpomalovalo,“ řekl Dolínek.

V Praze je nyní asi 35 kilometrů vyhrazených pruhů. Na dalších asi 200 světelných křižovatkách je zavedena přednost pro MHD. Do vyhrazených pruhů mohou vjet kromě autobusů cyklisté a taxíky.

Komentáře

zpět na článek