Městská část Praha 7 požaduje, aby modernizovaná rychlodráha z Prahy na letiště a Kladno vedla přes bubenské nádraží po mostních konstrukcích. Usiluje o to, aby okolí železnice bylo pro lidi prostupnější, a aby železnice netvořila bariéry. Výčet podmínek schválila rada městské části. Praha 6 se zase nedávno usnesla na požadavku vést trať mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu.
„Prahu 7 v tuto chvíli trať rozděluje a my bychom rádi, aby ji v budoucnu spojovala. Proto je nutné projektovat železnici v Bubnech jako architektonicky kvalitní městotvorný prvek,“ řekl starosta Prahy 7 Jan Čižinský. „Trať musí mít dostatečnou výšku pro podchod a podjezd a v místech významných veřejných prostranství musí existovat vizuální spojení z jedné strany na druhou,“ dodal. Radnice bude žádat i využití moderních protihlukových opatření. Chce také vědět, jak se stavba dotkne Královské obory.
Ministerstvo dopravy nedávno schválilo podobu tratě, která povede ve stopě nynější železnice z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Ministerstvo preferuje, aby mezi Dejvicemi a Veleslavínem trať vedla částečně v tunelu. Za zastávkou Praha - Ruzyně má být odbočka na letiště, za ní trať povede dál do Kladna.
O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví od 90. let. Plně elektrifikovaná dvoukolejná trať má podle plánu Správy železniční dopravní cesty vyjít na 19,5 miliardy korun.