metro.cz

Po nové tramvajové trati se ještě nesvezete, už ale některé připravují

  8:39
V Plzeňské, Bělehradské, Střešovické, Revoluční a na mnoha dalších místech se rekonstruují staré tramvajové tratě. Letošní léto bylo víc než kdy předtím ve znamení oprav a ­rekonstrukcí. Stavba nových, potřebných tratí v okrajových částech metropole, je ale zatím v nedohlednu.
Rekonstrukce tramvajové trati v Revoluční ulici.

Rekonstrukce tramvajové trati v Revoluční ulici. | foto: Roman KubaričMetro.cz

Nic na tom nezměnil ani fakt, že tento měsíc získal dopravní podnik souhlasné závazné stanovisko k posouzení vlivu záměru na životní prostředí pro výstavbu tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Začátek výstavby je ale ještě daleko.

„Je nutné provést aktualizaci současného stavu dopravních poměrů, které se po otevření nové linky A výrazně změnily,“ uvedl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

Také se musí zohlednit připomínky obyvatel a radnice Prahy 6. „Jedná se především o řešení náhrady rušených parkovacích stání a vypuštění návrhu na vybudování nové křižovatky ulic U Silnice – Evropská,“ uvedla zástupkyně starosty pro dopravu Petra Kolínská.

Nejdříve by mohla tramvaj jezdit do Slivence

Střízlivý odhad zahájení prací na nové trati je tři roky. „Nyní jsou přípravné práce zpomaleny kvůli různým problémům, což značně snižuje reálnost původně uvažovaného termínu v roce 2017 nebo 2018,“ potvrzuje mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

V nejpokročilejším stupni přípravy se tak nachází trať ze Sídliště Barrandov přes Holyni do Slivence, pro kterou je již vydáno pravomocné územní rozhodnutí a  zpracovává se pro ni dokumentace pro stavební povolení. Stavět by se tak mohlo začít už za dva roky.

Dopravní podnik připravuje plány také pro další tratě, třeba z nádraží Podbaba do Suchdola nebo trať spojenou s ­novým déčkem z Modřan do Libuše.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek