„Zkušenosti z Evropy říkají, že je dobré čidlem vybavit zhruba třetinu autobusů, které jsou pak přednostně nasazovány na linky, kde je potřeba provést znějakého důvodu průzkum vytíženosti linky,“ vysvětlil Filip Drápal, mluvčí městské společnosti Ropidu, která organizuje Pražskou integrovanou dopravu. Moderní čidla dokážou poznat spoustu věcí – umí poznat, jestli cestující nastupuje nebo vystupuje, umí odlišit kočárek nebo zavazadlo, ale není tak citlivé, aby dokázalo rozpoznat člověka podle obličeje.
„Čidlo jsme poprvé představili při akci Zažít MHD jinak minulý týden. Od začátku října ho plánujeme testovat vostrém provozu,“ popisuje Drápal. Na testování svá zařízení zapůjčilo Ropidu podle Drápala více firem. Společnost plánuje poslat je v rámci testování do akce společně se sčítači, aby ověřila, které zařízení funguje nepřesněji.
Pořízení čidel pro jeden autobus přijde zhruba na sto tisíc. Podle Ropidu by se postupně mělo stát běžnou výbavou zhruba třetiny pražských apříměstských autobusů, stejně jako je teď třeba GPS.