metro.cz
Leo Macenauer. | foto: Archiv L. MacenaueraMetro.cz

Čeští muži začali vnímat módu jako součást kultury

  5:57
Poptávka po padnoucí pánské módě se rapidně zvyšuje. Jak se mění čeští muži a co vyžadují, nastínil pro Metro krejčí Leo Macenauer, který má nový showroom v Praze.

Šití na míru zažívá růst popularity. Čím myslíte, že je to způsobeno?

Tento růst pozorujeme také u nás. Obecně platí, že stejně jako ve světě i v Česku roste trh s péčí o muže, což platí i pro pánskou módu. Myslím si, že čeští muži začali konečně vnímat pánskou módu jako součást kultury. Více si všímají svého okolí, tedy jak jsou lidé kolem nich oblečeni.

Do tří let se podle některých odborníků může tento trh dostat v tržbách až na dvojnásobek současného výkonu. Je možné, že by se lidé tolik zaměřili na služby krejčího?

To nedokážu říct, ale rozhodně růst ještě bude. Pokud si necháte jednou ušít kvalitní oblek, zřejmě už do konfekce nepůjdete. Myslím si, že se trh bude čistit. Dnes je zde mnoho výrobců, kteří poskytují službu obleků na míru, ale někdy je kvalita zpracování nedostatečná. Je rozdíl mezi krejčím, který střihy tvoří a ví, co se děje uvnitř saka, a mezi vyškolenými prodejci, kteří vás jen změří a obslouží.

Za růstem je především „měřenka“, tedy oděvy vyrobené přímo na postavu zákazníka. Je to druh, po kterém lidé nejvíce jdou?

Jedná se o cenově dostupnější produkt, který si může dovolit širší veřejnost. Konfekční oblek začíná od osmi tisíc korun a některé salony nabízí měřenku o?dvacet procent dráž, zákazník si rád připlatí za lépe padnoucí oblek a možnost realizovat se při výběru materiálů. Myslím, že veřejnost časem bude poptávat kvalitnější vnitřní výbavu nebo specifické požadavky na střihy a zpracování.

Jaké jsou nejčastější zakázky u vás?

U nás nepřichází nový klient každý den, nejčastěji jsou to ti stálí. Nákupní proces má být založen na vztahu mezi krejčím a klientem, krejčí musí každého dobře znát. Nejčastějšími zakázkami jsou zřejmě košile, ty jsou dostupné a také jich klienti potřebují víc než obleků či kabátů.

Jsou více populární také obleky na svatbu a další vzácné příležitosti?Jistě, to jsou momenty, kdy chcete, aby bylo vše dokonalé a hezké. Takových momentů není v životě mnoho, proto si muži dají záležet i na oblecích a doplňcích.

Máte nějaký zajímavý příběh ze své profese?

Pro mě jsou zajímaví lidé se specifickými potřebami, ale třeba i momenty, kdy si klienti poprvé oblékají obleky z hodně drahých materiálů. To jsem vždy nervózní a?čekám na jejich výraz, jestli uvidím nadšení.

Komentáře

zpět na článek