metro.cz

Šestka hledá řešení dopravních problémů. Na přechodech chce policisty

  12:11aktualizováno  18:11
Od otevření tunelu Blanka doprava v Praze 6 houstne. Zhoršila se především v ulicích Svatovítská a Jugoslávských partyzánů a v úseku Prašný most - Vypich - Bílá hora. To sebou přineslo zvýšenou dopravní zátěž také v ulicích Terronská, Radimova, Generála Píky nebo Koulova. Radnice šestky tak hledá, jak dopravní situaci řešit.
Svatovítská ulice první den po otevření Blanky. | foto: Ivan ŠtěpánMetro.cz

Podle vedení Prahy 6 by dopravě pomohlo hned několik opatření.Je potřeba prověřit nastavení jednotlivých světelných semaforů v důležitých dopravních uzlech, především například na tahu Prašný most - Bílá hora,” myslí si místostarostka Petra Kolínská, zodpovědná za oblast dopravy a bezpečnosti.

Radnice taky chce, aby magistrát prověřil možnost změny trasování autobusů ve směru od třídy Jugoslávských partyzánů, otočení směru průjezdu autobusových linek po vnějším rondelu Vítězného náměstí v úseku od Jugoslávských partyzánů směrem k Evropské ulici a s využitím Šolínovy ulice.

Na radnici jako prioritní momentálně vnímají nutnost zvýšit plynulost provozu na Vítězném náměstí. „Požadujeme proto, aby provoz na přechodech pro chodce ve Svatovítské ulici řídili policisté, a chceme také umožnit řidičům přímý průjezd přes odbočovací pruh a povolit autobusům jízdu po tramvajovém pásu,” říká starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Dopravě může pomoct i nová tramvajová trať

Na šestce by si také přáli, aby se začalo urychleně pracovat i na projektech, které by mohly dopravě ulevit dlouhodobě. „Především jde o takzvaný KES, výstavbu tramvajové trati do Suchdola, modernizaci železniční trati Praha Kladno, vybudování kapacitních záchytných parkovišť podél této tratě a také dopravní studii pro komplexní řešení dopravy na Vítězném náměstí a jeho bezprostředním okolí,” vyjmenoval starosta Kolář.

Dopravní situaci by podle radnice mohly pomoci i investiční akce jako například stavební úprava vyústění třídy Jugoslávských partyzánů na Vítězné náměstí tak, aby vznikly dva plnohodnotné jízdní pruhy se zachováním přechodu pro chodce, zpracování dopravní studie křižovatky Vypich kvůli zvýšení její kapacity nebo zavedení zón placeného stání.

Autor: Metro.cz
zpět na článek