„V současné době jsou pozemky navržené cyklostezky spontánně využívány vyznavači terénní cyklistiky. Proto v území nekontrolovaně vznikají cyklotrasy,“ je uvedeno v dokumentu pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Magistrát tím chce vyhovět zájmu návštěvníků a vybudovat tři rekreační cyklotrasy.
Severní částí lesoparku, sedlem mezi dvěma kopci z navezené hlíny po výstavbě metra, prochází cyklotrasa A262. Na ni budou navazovat vpravo trasy A1, A2 a vlevo trasa zvaná FEO - For Expert Only. „Stezky vedou ve velkých sklonech i po vrstevnicích, kličkují mezi stromy a houpou se přes terénní vlny,“ popisují autoři plány v dokumentu. Všechny hlavní trasy budou kvůli bezpečnosti jednosměrné.
Přibližně tříkilometrová trasa A1 s převýšením 115 metrů bude začínat na úpatí jednoho kopce a končit na úpatí druhého. Obsahuje také 1,7 kilometru dlouhou obousměrnou spojku, která umožní jízdu zkrátit nebo některé úseky absolvovat vícekrát. Na trasu A1 přímo navazuje sjezdová trasa A2 z vrcholu levého kopce. Bude mít 2,8 kilometru s převýšením 78 metrů a končit na severní straně lesoparku na cyklotrase A262.
Trasa pro pokročilé FEO začíná na jižním úpatí levého kopce a končí na témže úpatí blíž k hlavní cyklotrase, měřit má necelých 700 metrů. „Trasa je profilem a náročností terénu zařazena do obtížnosti černá - expertní a je určena pouze pro velmi pokročilé jezdce,“ uvádí autoři v dokumentu.
Letňanský lesopark vznikal v letech 2008 až 2012. Na celkové ploše přesahující 36 hektarů bylo vysázeno devět hektarů nového lesa a vznikly dvě louky s 314 solitérními stromy. Více než dva kilometry současných asfaltových cest využívají chodci, cyklisté i bruslaři. Nejčastějšími stromy v lesoparku jsou dub, lípa a jasan. Původně se na ploše dnešního lesoparku nacházela pole a skladové budovy.