metro.cz

Další 3 fotografie v galerii
Protože si letos připomínáme 140 let od zahájení pravidelného provozu městské hromadné dopravy v Praze, byly právě oslavy tohoto výročí ústředním tématem letošního ročníku soutěže. | foto: DPP – Jan Štojdl.Metro.cz

Do ulic vyjede tramvaj s motivem 140 let MHD, kterou navrhli studenti

  7:55
Po kolejích bude rok jezdit tramvaj s motivem 140 let MHD od studentů primy B pražského gymnázia Postupická, kteří vyhráli čtvrtý ročník soutěže Namalujte svou tramvaj. Akci každoročně pořádá podnik hl. m. Prahy (DPP) a Magistrát hlavního města Prahy.

Třídy měly návrh motivu polepu ztvárnit na předem danou šablonu ve formátu A3. Dopravní podnik si letos připomíná 140 let od zahájení pravidelného provozu městské hromadné dopravy v Praze, což se nakonec stalo hlavním motivem soutěže.

Do soutěže se přihlásily třídy z 12 škol, které dohromady poslaly 51 návrhů – soutěže se mohly účastnit vždy jen celé třídy, nikoliv jednotlivci. Všechny návrhy vizualizací posoudila odborná porota, která určila 10 nejlepších motivů a z nich pozdějšího vítěze.

„Kvalita zaslaných návrhů byla v letošním roce znovu vysoká a bylo opravdu těžké vybrat z nich jeden nejlepší. Vítěz nás zaujal především jednoduchým, ale o to nápaditějším designem. Doufáme, že i prostřednictvím této soutěže zvýšíme zájem dětí a mládeže o hromadnou dopravu a cestování v ní,“ řekl radní pro dopravu Petr Dolínek.

Vítězný návrh byl použit jako šablona pro polep reálného vozu tramvaje typu T3, která bude jezdit po dobu jednoho roku na běžné lince městské hromadné dopravy. Před uvedením tramvaje do provozu proběhlo 15. prosince 2015 ve vozovně Pankrác slavnostní vyhlášení vítěze a křest tramvajového vozu s úspěšným návrhem. Studenti primy B gymnázia Postupická se v originálním voze projeli jako první během slavnostní jízdy Prahou.

Soutěž „Namalujte svou tramvaj“ cílí na žáky druhých stupňů základních škol a studenty primy až kvarty víceletých gymnázií. Má podpořit zájem nejmladší generace o cestování městskou hromadnou dopravou.

Komentáře

zpět na článek