metro.cz

Praha hledá prostor, kde by mohli parkovat Středočeši

  14:44
O prázdninách začnou v ­Praze fungovat parkovací zóny a město řeší, kde zaparkují ti, kteří do metropole dojíždějí. Město si proto vytipovalo několik parkovacích domů, které by se mohly zařadit mezi záchytná parkoviště P+R. Ta současná bývají většinou přeplněná.
Parkoviště P+R. | foto: TSK

Město majitele oslovilo prostřednictvím Technické správy komunikací. V první fázi to bylo sedm majitelů parkovišť například ve Veleslavíně, Vysočanské, Nových Butovicích nebo Letňanech.

Parkoviště P+R

  • V Prazei funguje šestnáct parkovišť P+R s kapacitou přes tři tisíce míst.
  • Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech.
  • Cena za stání na parkovištích P+R zapojených do systému MHD činí 20 korun.
  • Z hlediska nákladů na provoz jsou pro město dlouhodobě ztrátová. Praha loni na správě těchto míst prodělala přes 14 milionů korun. Náklady na jedno místo jsou měsíčně asi devět tisíc.

Nabídka ale příliš nezabrala. Čtyři majitelé odmítli spolupráci, souhlasili pouze tři. Technická správa proto následně oslovila další tři, z nichž dva souhlasili.

S odmítavým stanoviskem se správa komunikací nesetkala ale pouze ze strany majitelů. Se zapojením do systému P+R sice například souhlasil majitel u stanice metra Pražského povstání, proti se ale postavila radnice Prahy 4.

Pokud by se Praha dohodla se všemi pěti majiteli, vyšlo by ji zřízení parkovišť na 28,6 milionu korun ročně. Při asi 1860 místech by tak jedno parkovací místo stálo asi 15 tisíc korun ročně.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek