metro.cz

Konec čekání v kolonách na Strakonické. Ulici má zrychlit nový buspruh

  8:47
Kolona aut se táhne až ke Zbraslavi, v ní jsou uvězněni řidiči aut i ti, kteří vyrazili do práce MHD. Tak vypadá typické ráno na Strakonické. Nyní to má změnit nový buspruh, který chce nechat vybudovat Ropid.
Pruh pro autobusy na Strakonické pod Barrandovským mostem

Pruh pro autobusy na Strakonické pod Barrandovským mostem | foto: ROPID

„Zpoždění po otevření Blanky stále narůstají. Rádi bychom, aby se začalo vyznačovat co nejdříve. Pak může začít pruh fungovat ještě letos před prázdninami,“ řekl deníku Metro mluvčí Ropid Filip Drápal.

Celé dopravní řešení spočívá ve vybudování třetího pruhu, který bude vyhrazen také pro taxíky. Řešení bude sestávat ze tří etap.

Začnou ještě letos

Ještě letos by se měla stihnout část, která míjí dostihové závodiště po celé jeho délce. Tady se pouze přimaluje třetí pruh. Následovat budou úseky u Lahovického mostu a poté před Barrandovským. Zároveň je již v plánu začít kopat.

„Kdy se vydají příslušná rozhodnutí a bude se moct začít malovat, bude záležet na Technické správě komunikací, policii a také na odboru dopravy magistrátu,“ dodává Drápal.

Pruhy pro autobusy

  • Pruhy se mají objevit například na příjezdech na Vítězné náměstí nebo v Průmyslové ulici.
  • Zda a kde pruhy vzniknou, není zatím jasné, kompletní seznam musí schválit mimo jiné pražští radní. V metropoli dosud existuje přes 35 kilometrů pruhů pro autobusy MHD.
  • Rychleji možná budou moci autobusy ještě letos projet například ulicemi Svatovítskou a Jugoslávských partyzánů u Vítězného náměstí.
  • Tady by vznikl nejen klasický buspruh, ale spoje by tu mohly jezdit na vybraných místech také po tramvajových kolejích.
  • Tato opatření by měla být také na trase linek 135, 136 a­ 213, a to od Slavie až na Spořilov. Podle Ropidu zde plánují nejen buspruhy, ale i úpravy křižovatek a změny řazení jízdních pruhů před nimi.

Jeden vyhrazený pruh na Strakonické funguje již od loňského roku. Moc užitku ale zatím nepřinesl. Ačkoliv podle Ropidu zajistil autobusům pětiminutovou časovou úsporu, podle čtenářů řidiči nový pruh spíš ignorují.

Autobus, který vězí v koloně, se také často probojuje k pruhu příliš pozdě. Nové řešení by ale ocenili nejen obyvatelé Radotína a Chuchle, ale i Mníšecka, Příbramska, Sedlčanska či Zbraslavi.

Přesně jezdí jen v noci

„V současné době kalkuluji, o kolik desítek minut se mi cesta ze Zbraslavi na Smíchov prodlouží,“ popisuje nepříjemný stav čtenářka Eva Komárková.

„Správnou dobu jízdy, jež podle jízdního řádu trvá nějakých patnáct minut, jsem od loňských prázdnin zaznamenala pouze jednou, a to když jsem jela nočním busem ve tři hodiny ráno na letiště,“ kroutí hlavou Komárková.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek