metro.cz

Značky zakazující vozítka segway v Praze čekají na poslední razítka

  11:57
Zřejmě do týdne začne Technická správa komunikací v ulicích Prahy značkami vyznačovat zóny, kam nesmějí turistická vozítka segway. Čeká se na to už od léta, stejně jako na poslední razítka k úřednímu schválení projektu.
Turisté na vozítkách Segway na Staroměstském náměstí v Praze. (Ilustrační snímek) | foto: Markéta ŠubrtováiDNES.cz

Původně neměly v historické Praze jezdit segwaye už v létě, pak na podzim. Teď to vypadá, že pokud se je podaří z centra metropole vyhnat do konce roku, bude to pro hlavní město úspěch.

Na nařízení o zákazu jízdy sice upozorňují plakáty městské kampaně, ale má to jeden háček - zónu, kam vozítka nesmí, musí nejprve vyznačit dopravní značky a ty stále v­ ulicích chybí.

Podle ředitele odboru dopravních agend magistrátu Jana Heroudka se zatím žádná připomínka k projektu zónového značení neobjevila a­ návrh připravený Technickou správou komunikací (TSK) dostane koncem týdne poslední razítko. Lhůta pro připomínky končí 17. listopadu.

„Jedná se o 610 nových zónových značek na 250 místech,“ popisuje projekt mluvčí TSK Barbora Lišková.

Kam v Praze nesmí segwaye

Nebudou to žádné malé cedulky, ale velké značky se symbolem Zákaz vjezdu osobních přepravníků, tedy velký bílý obdélník s obrázkem jezdce na segwayi v červeném zákazovém kolečku. Totéž i­ v opačném směru, v černobílém provedení při výjezdu ze zóny. V obou případech na dvou kovových sloupcích.

Jejich pořízení přijde magistrát na nemalé peníze - výroba a osazení značek bude Prahu stát více než čtyři miliony korun. TSK už má podle Liškové cedule objednané a počítá, že je začne po metropoli okamžitě instalovat.

Nové nařízení, kterým rada zakázala provoz elektrických vozítek v centru města, je mnohem tvrdší, než se původně plánovalo. Vzalo totiž v potaz připomínky městských částí ze širšího okolí centra. Vozítka tak nebudou smět nejen do pražské památkové rezervace, ale ani za její hranice, například do velké části Prahy 4, Holešovic nebo na Žižkov.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek