metro.cz

Vlakem na letiště se pojede hlavně pod zemí

  11:37
V září sliboval premiér Bohuslav Sobotka v rozhovoru čtenářům deníku Metro pokrok při přípravě modernizace železnice na letiště a na Kladno. Nyní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu s Metroprojektem na vyprojektování tratě z Veleslavína na letiště.

Další 2 fotografie v galerii
Negrelliho viadukt | foto: ŠJů - Wikimedia Commons

Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše bude projekt hotový do listopadu 2017 a práce by měly být ukončeny vydáním rozhodnutí o umístění stavby ke konci roku 2018.

Železniční stanice Praha- Letiště Václava Havla je oproti předcházejícím plánům přesunuta po dohodě s Českým Aeroholdingem jihovýchodně od Terminálu 2.

„Tato poloha umožňuje jak rozvoj letiště, tak také případné pokračování trati z letiště přímo na Kladno, bez nutnosti cesty přes železniční stanici Praha-Ruzyně,“ vysvětluje mluvčí.

Stanice bude podzemní, hloubená, s přímým napojením do budovy Terminálu 2 a s výstupem do předpolí Terminálu 1. Nosná konstrukce stanice je navržena monolitická železobetonová. Nástupiště má být umístěno asi dvanáct metrů pod terénem. Celá stanice je v návrhu široká 23 a dlouhá 250 metrů.

V úseku Veleslavín – Letiště Václava Havla bude trať uzpůsobená pro rychlost 80 km/h, v úseku z Ruzyně na Kladno bude maximální rychlost 130 km/h. Na trati by měly jezdit nové elektrické soupravy.

Podle Illiaše pokračují přípravy i v úseku stanic Dejvice – Veleslavín, kde má být trať vedená pod zemí mimo stávající stopu. Pod Střešovicemi to budou dva jednokolejné ražené tunely v hloubce až 80 metrů.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek