metro.cz

Nejlevnější P+R je Podolské nábřeží. Mají ho spasit parkovací zóny.

  6:50
Pod Vyšehradskou skalou opět probíhá neviditelná hranice. Kdysi tu býval akcíz, místo, kde se platila daň z potravin dovážených do Prahy. Dneska tu prochází hranice toho, kde se platí a neplatí za parkování. Za skálu, do Podolí, odkládají svá auta všichni, kteří nechtějí platit za parkování v centru.
Parkovací pruh na Podolském nábřeží | foto: Metro.cz

„Čeho jsem svědkem v posledních dvou letech na Podolském nábřeží, je něco nevídaného. V rámci parkování jsou zde porušovány dopravní předpisy,“ stěžuje si čtenář Metra David Polák. Situace s parkováním je na Podolském nábřeží velmi kritická a neúnosně se zhoršila v souvislosti se zřízením zóny placeného stání v Praze 5. „Auta stojí dokonce hned za přechodem, stává se někdy, že řidič vůz zaparkuje částí na přechodu nebo přímo u ­semaforu,“ dodává Polák.

Nábřeží je velkým neplaceným P+R parkovištěm. Řidiči zaparkují a pak pokračují do města tramvají, sedmnáctka jezdí každých pět minut. To vše za přihlížení radnice Prahy 4. Ta se na řešení, kterým má být zavedení parkovacích zón, ale není schopna shodnout s magistrátem ani uvnitř vládnoucí koalice.

„Celá oblast od porodnice až po bazén bude zahrnuta do parkovacích zón,“ slibuje starosta Prahy 4 Petr Štěpánek. To podle něj pomůže situaci s parkováním vyřešit. Vznik zón na čtyřce ale byl už několikrát odložen. Měly začít platit od loňských prázdnin, pak po prázdninách, poté od května. Momentálně žádný termín neexistuje. Podolské nábřeží je i jednou z věcí, na které si Pražané stěžují i na novém magistrátním webu z mente.to. „V posledních měsících se z­ Podolského nábřeží stalo parkoviště. Přespolní tady nechávají svá auta a nastupují na tramvaj dál směrem do centra. Šlo by tady zavést zákaz zastavení?“ zní jeden z dotazů.

„Řešením tohoto problému je zavedení parkovacích zón v Praze 4 nebo vytvoření parkovacích domů u­tramvajových zastávek v oblasti Prahy 4 a­ Prahy 12,“ uvedl náměstek pro ­dopravu Petr Dolínek.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek