metro.cz

Autobusový terminál na Ládví zůstane

  12:12
Dnešní den je to přesně dva roky, kdy u stanice metra Ládví začaly stavět autobusy z Mělnicka a Neratovicka. Zhruba sto autobusů za den navíc řadě místních leží natolik v žaludku, že proti nim sepsali petici, a dokonce na protest předloni v listopadu symbolicky blokovali přechod.
Na Ládví se konala demonstrace zdejších občanů kvůli novým autobusům...

Na Ládví se konala demonstrace zdejších občanů kvůli novým autobusům (10.11.2015). | foto: Michaela Endrštová, iDNES.cz

„Situace na Ládví je stále neutěšená, kapacity zastávky ani odstavných ploch nedostačují, sídliště je zbytečně okupováno čekajícími příměstskými autobusy, místo aby se využily vhodné prostory terminálu Letňany,“ zlobí se Lucie Vélová z iniciativy Ládví není autobusák. Ta společně s dalšími obyvateli Sídliště Ďáblice už řadu měsíců čeká na oficiální vyhodnocení provozu příměstských linek. Deník Metro už výsledky analýzy zná a Ďáblické zřejmě nepotěší.

Obyvatelé sídliště navrhli, aby měla většina autobusů konečnou v Letňanech. To ale podle analýzy nepřichází v úvahu. „Hlavní argument pro zachování současného stavu spočívá v tom, že Ropid nechce ohrozit množství cestujících, které se podařilo dostat z aut do veřejné dopravy, což by časovou ztrátou při ukončení linek v Letňanech reálně hrozilo,“ říká Matěj Stropnický, pražský zastupitel a předseda Výboru pro dopravu.

Jinými slovy, pokud by autobusy stavěly v Letňanech, lidé by je podle analýzy využívali méně, než když staví v Ládví.

„Ztráta by nespočívala ani tolik v nižší frekvenci spojů metra v této stanici, pásmový provoz odbouráváme, ale v zácpách směřujících do Letňan v poměru k těm směřujícím k Ládví,“ dodal Stropnický.

„Za Prahu považujeme situaci na Ládví za stabilizovanou, k žádným komplikacím zde nedochází a cestující si na novou konečnou již zvykli. Dokonce se díky integraci podařilo navýšit počet cestujících za dva roky o zhruba 25 procent. Žádné další změny v této lokalitě tedy neočekáváme,“ uvedl pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek