metro.cz

Sedmička řeší budoucí podobu železnice na letiště

  14:49
Na modernizaci železniční trati na letiště a do Kladna by měla být vypsána architektonická soutěž co nejdříve. Požaduje to radnice Prahy 7.
Starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

Starosta Prahy 7 Jan Čižinský. | foto: MČ Praha 7Metro.cz

„Pro architektonickou soutěž je teď ten správný čas. Pro náš budoucí rozvoj je zcela zásadní, jakým způsobem trať ovlivní prostor městské části. Dráha v tuto chvíli naše území rozděluje a my jsme s její stavbou smířeni jen za podmínky, že je propojí,“ uvádí starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

Právě na sedmičce se nachází jedno z nejproblematičtějších míst trati, podle Čižinského v tuto chvíli není k dispozici řešení průběhu trati Stromovkou.

Teď se jednokolejná trať proplétá úzkým koridorem mezi domy a památkově chráněnou zdí parku. Městská část chce zabránit budoucímu časovému tlaku, který by mohl architektonickou soutěž zhatit.

Podle Čižinského je soutěž nejlepší cestou, jak dosáhnout kvalitního a citlivého řešení. Praha 7 jedná s dotčenými orgány o podobě železnice už dva roky. Radnice požaduje, aby projekt maximálně podporoval začlenění trati do městského prostředí a umožňoval více variant dopravního řešení rozvojového území Holešovice – Bubny – Zátory.

„Je důležité nalézt co nejlepší architektonické řešení a s využitím moderních technických prostředků je to i možné,“ potvrzuje radní Prahy 7 Lenka Burgerová. „Návrhy exponovaných částí trati, zejména architektonického řešení tvaru estakády, která bude procházet podstatnou částí území, dále návrh železniční stanice Praha-Bubny, která bude zároveň přestupním uzlem, a v neposlední řadě návrh mostu přes ulici Dukelských hrdinů, by měly vzejít z architektonické soutěže,“dodala.

Oprava začne od karlínského viaduktu

Negrelliho viadukt v Karlíně.

Negrelliho viadukt v Karlíně.

Negrelliho viadukt v Karlíně.

  • V květnu začne předáním staveniště dlouho plánovaná rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Větší omezení pro cestující ale pravděpodobně začnou platit až v srpnu.
  • Rekonstrukce druhého nejstaršího mostu v Praze, který je technickou památkou, bude trvat dva roky. Její začátek komplikovala jednání s majiteli pozemků v okolí autobusového nádraží Florenc.
  • Vlaky od Kladna budou zastavovat na nově vybudované zastávce Vltavská, která bude přímo u stejnojmenné stanice metra trasy C.
  • Vlaky od Kralup budou opravovaný most objíždět přes nádraží Holešovice.
  • Rychlíky budou opět končit až na Hlavním nádraží.
  • V metropoli nebude zavedena žádná speciální náhradní doprava. O cestující se na Vltavské postará linka C nebo tramvajová linka 14.
  • Vznik zastávky Vltavská je také určitým testem. Pokud se osvědčí, nevylučuje Ropid, že by zde vznikla zastávka trvalá. Ta by umožňovala přímý a pohodlný přestup na metro podobně jako před časem vybudovaná zastávka na Kačerově.
Autor: Robert Oppelt
zpět na článek