„Pro architektonickou soutěž je teď ten správný čas. Pro náš budoucí rozvoj je zcela zásadní, jakým způsobem trať ovlivní prostor městské části. Dráha v tuto chvíli naše území rozděluje a my jsme s její stavbou smířeni jen za podmínky, že je propojí,“ uvádí starosta Prahy 7 Jan Čižinský.
Právě na sedmičce se nachází jedno z nejproblematičtějších míst trati, podle Čižinského v tuto chvíli není k dispozici řešení průběhu trati Stromovkou.
Teď se jednokolejná trať proplétá úzkým koridorem mezi domy a památkově chráněnou zdí parku. Městská část chce zabránit budoucímu časovému tlaku, který by mohl architektonickou soutěž zhatit.
Podle Čižinského je soutěž nejlepší cestou, jak dosáhnout kvalitního a citlivého řešení. Praha 7 jedná s dotčenými orgány o podobě železnice už dva roky. Radnice požaduje, aby projekt maximálně podporoval začlenění trati do městského prostředí a umožňoval více variant dopravního řešení rozvojového území Holešovice – Bubny – Zátory.
„Je důležité nalézt co nejlepší architektonické řešení a s využitím moderních technických prostředků je to i možné,“ potvrzuje radní Prahy 7 Lenka Burgerová. „Návrhy exponovaných částí trati, zejména architektonického řešení tvaru estakády, která bude procházet podstatnou částí území, dále návrh železniční stanice Praha-Bubny, která bude zároveň přestupním uzlem, a v neposlední řadě návrh mostu přes ulici Dukelských hrdinů, by měly vzejít z architektonické soutěže,“dodala.
Oprava začne od karlínského viaduktu
|