metro.cz

Na Radlické radiále spojí tunely

  14:12
Z velkých projektů města má nejblíž k zahájení stavby Radlická radiála.
Poslední návrh vedení radiály v Jinonicích, kde jsou tunely spojeny..

Poslední návrh vedení radiály v Jinonicích, kde jsou tunely spojeny.. | foto: MHMPMetro.cz

Dálnice D5 dnes nedůstojně končí ve Stodůlkách, na místě pověstném častými nehodami. To by se už za dva roky mělo změnit.

„Doufám, že napojením radiály na ostatní silnice konečně napravíme ostudu, že jedna z nejdůležitějších dálnic končí ve štěrku,“ říká radní Prahy 5 Tomáš Homola.

Výstavu spojení dálnice a Městského okruhu je absolutní prioritou i pro město. „Jsme v přípravách blíže než třeba při dokončení Městského okruhu,“ popisuje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Město nyní vyslechlo dvě kola připomínek místních, které byly zohledněny v přípravě projektu, a nyní projednává s Prahou 5 finální podobu projektu.

„V září a říjnu ho chceme představit místním. Chceme se vyhnout osudu jiných staveb, kdy místní tušili, že se něco bude stavět, ale nevěděli co,“ dodává Dolínek.

Původně bylo na radiále plánováno více kratších tunelů, teď ale došlo k jejich propojení, aby na povrchu zůstala co největší oblast klidu a aby byl co nejmenší dopad na zástavbu v Jinonicích.

„Zaměřujeme se především na návrh zklidnění okolí radiály, jež bude zatíženo nejen jejím zprovozněním, ale je přetížené již nyní,“ říká Homola.

Radlická radiála

  • Stavba má propojit dálnici D5 s Městským okruhem.
  • Délka komunikace je zhruba 5,5 km. Z této délky je skoro polovina trasy vedena v tunelových úsecích. Součástí stavby je také 5 mimoúrovňových křižovatek.
  • Předpokládané investiční náklady jsou 14 miliard (bez DPH), délka výstavby je 50 měsíců a předpokládané zahájení výstavby rok 2019.
Autor: Robert Oppelt
zpět na článek