Město se chystá už o prázdninách vyhlásit architektonickou soutěž na jeho podobu. „V platném územním plánu je most veden severně od ulice Jeremenkova. Soutěž je tedy připravována pro toto místo,“ uvedl mluvčí Institutu a plánování hlavního města Marek Vácha.
Pražské mostyMost, který spojí Prahu 4 a 5, není jediným plánovaným mostem v metropoli. Už teď mohou architekti odevzdávat soutěžní návrhy na novou lávku, která má přes Štvanici spojit Karlín a Holešovice. Bude stát u vstupu do Pražské tržnice. Další most mezi Holešovicemi a Karlínem chybí v místech, kde je ulice Komunardů. Most pro tramvaje by měl vzniknout mezi Podbabou a Podhořím na cestě do zoo. U Suchdola se má postavit most pro Pražský okruh. |
Příprava mostu je v plném proudu. „Veškeré podklady potřebné k vypsání soutěže jsme předali magistrátnímu odboru strategických investic, který má nyní za úkol vypsat architektonickou soutěž,“ popisuje Vácha. To potvrzuje i magistrát. „Architektonická soutěž bude vyhlášena v srpnu. Po výběru nejlepšího návrhu bude zpracována podrobná projektová dokumentace,“ popisuje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
Most zaplní prázdné místo mezi mostem Palackého, respektive Železničním, a Barrandovským mostem. Výrazně tak usnadní hromadnou dopravu mezi Prahou 4 a 5. Připravovaný most ale příliš nepotěší motoristy. „Současný územní plán počítá s Dvoreckým mostem pro tramvaje, autobusy, chodce a cyklisty,“ vypočítává Vácha. Město tak vyhoví radnicím, které nechtějí most a jeho okolí zahltit osobními auty.
Stavba mostu je jen první krok, v budoucnu by se na něj měla napojit nová tramvajová trať v Jeremenkově ulici, která spojí tratě kolem řeky s Pankrácem a Budějovickou, kde bude přestup na metro.