metro.cz

Nový most. Přes řeku jen tramvají či na kole

  10:27
Do pár let spojí Podolí se Zlíchovem nový most. Povede od Smíchovského lihovaru zhruba do prostoru Žlutých lázní a podolského bazénu, tedy tam, kde dnes jezdí přívoz P3. Stavba by mohla být zahájena na přelomu let 2019 a 2020.
Návrh nového mostu, který by měl spojit Podolí a Smíchov. | foto: MF DNES

Město se chystá už o ­prázdninách vyhlásit architektonickou soutěž na jeho podobu. „V platném územním plánu je most veden severně od ulice Jeremenkova. Soutěž je tedy připravována pro toto místo,“ uvedl mluvčí Institutu a plánování hlavního města Marek Vácha.

Pražské mosty

Most, který spojí Prahu 4 a 5, není jediným plánovaným mostem v metropoli.

Už teď mohou architekti odevzdávat soutěžní návrhy na novou lávku, která má přes Štvanici spojit Karlín a Holešovice. Bude stát u vstupu do Pražské tržnice.

Další most mezi Holešovicemi a Karlínem chybí v místech, kde je ulice Komunardů.

Most pro tramvaje by měl vzniknout mezi Podbabou a Podhořím na cestě do zoo.

U Suchdola se má postavit most pro Pražský okruh.

Příprava mostu je v plném proudu. „Veškeré podklady potřebné k vypsání soutěže jsme předali magistrátnímu odboru strategických investic, který má nyní za úkol vypsat architektonickou soutěž,“ popisuje Vácha. To potvrzuje i magistrát. „Architektonická soutěž bude vyhlášena v srpnu. Po výběru nejlepšího návrhu bude zpracována podrobná projektová dokumentace,“ popisuje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Most zaplní prázdné místo mezi mostem Palackého, respektive Železničním, a Barrandovským mostem. Výrazně tak usnadní hromadnou dopravu mezi Prahou 4 a 5. Připravovaný most ale příliš nepotěší motoristy. „Současný územní plán počítá s Dvoreckým mostem pro tramvaje, autobusy, chodce a cyklisty,“ vypočítává Vácha. Město tak vyhoví radnicím, které nechtějí most a jeho okolí zahltit osobními auty.

Stavba mostu je jen první krok, v budoucnu by se na něj měla napojit nová tramvajová trať v Jeremenkově ulici, která spojí tratě kolem řeky s ­Pankrácem a Budějovickou, kde bude přestup na metro.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek