metro.cz

„Pozor na slevy!“ varují markety

  14:15
Podvodníci v Česku šíří přes mobilní aplikaci nebezpečnou zprávu.
Falešná zpráva | foto: Metro.cz

Používáte-li komunikační program WhatsApp, měli byste si dávat v těchto dnech velký pozor. Alespoň podle obchodních řetězců s potravinami, které v prodejnách i na sociálních sítích několik týdnů varují před šířícím se mobilním virem právě přes tuto aplikaci. Záměr podvodníků spočívá v tom, že se virus tváří jako sleva, v dobré víře jedním z vašich přátel. Jakmile ale uživatel zprávu rozklikne a zadá své telefonní číslo, začnou mu chodit placené zprávy.

„Neprodleně po zjištění o šíření této klamavé zprávy jsme informovali zákazníky prostřednictvím webových stránek i Facebooku, že se jedná o falešnou zprávu a zneužití loga Albert. Zdůraznili jsme, že zpráva nemá s našimi obchody nic společného a jedná se o neoprávněné užití naší značky,“ řekla deníku Metro mluvčí obchodního řetězce Albert Barbora Vanko.

Informační kampaň minimálně dvou dotčených českých řetězců, Albert a Tesco, neměla zprvu příliš velký účinek. Když totiž uživatel klikl na odkaz ve zprávě, dostal se na stránku, která se tvářila jako nabídka kuponů v hodnotě dvou a půl tisíce korun. Tam se musel proklikat sérií tří otázek, aby se nakonec dozvěděl, že vyhrál kupon. Když ale splnil poslední podmínku a sdílel zprávy s patnácti lidmi, byl přesměrován na jinou stránku. „Dole vyskakovaly reakce kamarádů, kteří kupon vyhráli. To mě zmátlo,“ popisuje svou motivaci pro kliknutí čtenářka deníku Metro Petra.

Aby si obchodníci byli jisti, že na falešné slevy už nenaletí žádný se zákazníků, rozvěsili varování také v některých svých pobočkách. Jako v případě Albertu na Andělu v Praze 5 šlo nejčastěji o okolí pokladen, kudy podle obchodníků statisticky projde nejvíce lidí. „Veškeré informace jsme poskytli také našim kolegům v obchodech a na infolince, aby dokázali našim zákazníkům správně poradit,“ dodává Vanko.

S osvětou nelenilo ani Tesco. „Pozor, spam! Vážení zákazníci a fanoušci našeho profilu. Přes aplikaci Whats- App se šíří spam, který nemá s naší společností nic společného. Nevěnujte takovýmto zprávám pozornost, neklikejte na odkaz a uživatele zablokujte. Děkujeme a přejeme pěkný víkend,“ napsala na svůj Facebook společnost Tesco.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek