metro.cz

Výlohy v Rytířské straší chodce metropole dál

  5:56
Zanedbané výklady hyzdí centrum Prahy kvůli vleklému soudnímu sporu.
Denně Rytířskou ulicí procházejí davy místních i turistů, večer pak návštěvníci...

Denně Rytířskou ulicí procházejí davy místních i turistů, večer pak návštěvníci Stavovského divadla. | foto: Barbora JirsováMetro.cz

Denně Rytířskou ulicí procházejí davy místních i turistů, večer pak návštěvníci Stavovského divadla. Nápis „Střihová služba“ je to jediné, co zde zbylo z bývalé krejčovské provozovny. Dnes toto místo podle čtenářky Barbory Jirsové nelze nazvat jinak než výlohou hrůzy.

„Je to vizitka celé Prahy a hlavně nás, Pražanů. Tyto dvě dlouhé výlohy zkrátka nelze minout. Toto je historické centrum města. Jak dlouho mají návštěvníci této čtvrti a turisté trpět pohledem na tyto neutěšené špinavé zanedbané vitríny přímo ve středu Prahy?“ stěžuje si Jirsová, která do deníku Metro zaslala fotografii z místa.

Podle mluvčí Prahy 1 Veroniky Blažkové nemůže s odstraněním nevzhledného úkazu radnice městské části nijak pomoci. Provozovna, tedy nebytový prostor, je totiž dlouhodobě nevyužívána kvůli soudnímu sporu a následnému exekučnímu řízení. „Městská část není majitelem ani účastníkem sporu. Bez konečného rozhodnutí tedy s budovou nemůže nijak nakládat. Bohužel v podobných případech nezbývá než čekat na rozhodnutí soudu,“ říká Blažková. Celá věc je ještě složitější. Tento i sousední dům patří společnosti Maitrea spojené s uhlobaronem Antonínem Koláčkem, známém kauzou Mostecké uhelné společnosti.

Právě v rámci této kauzy měla být nemovitost soudně zajištěna, což potvrzuje i výpis z katastru nemovitostí. Vyjádření Koláčka ani jeho mluvčí se ale Metru nepodařilo získat. Koláček je příznivcem buddhismu. Pro oba historické domy chystal ­projekt slunečních lázní za zhruba tři čtvrtě miliardy. Podle odhadů společnosti mělo být vše hotovo v roce 2019. „Naším záměrem je vytvořit místo, kde lidé budou moci naplno prožívat posvátnost života a ­úctu k ­němu,“ píše o lázních Maitrea na svém webu.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek