metro.cz

Kladeňáci ušetří ročně tisíce. Vydělají na propojení MHD

  12:22
Na cestu z Kladenska do centra Prahy bude od příští soboty cestujícím stačit jeden lístek.
Ilustrační snímek | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Z Kladenska denně dojíždí do Prahy desetitisíce lidí. Od příští soboty, 26. srpna, budou mít dojíždění výrazně jednoduší. Na jednu jízdenku bude možné cestovat nejen pražskou MHD a vlakem, ale také všemi autobusovými linkami mezi Prahou a Kladnem, Kladnem a Slaným, celou MHD v ­Kladně i dalšími doplňkovými regionálními spoji.

Integrace Kladenska

Region čeká řada změn. Zlepší se kvalita dopravy, ale bude se i přečíslovávat.

Současně s integrací budou linky přečíslovány, pro snadnou zapamatovatelnost jim až na výjimky zůstane stejná koncová číslice.

Například linka 1 bude nově označena jako 601. Většina tras stávajících linek MHD se však nemění.

Stávající linka 7 (nově 607) bude doplněna o spoje do Třebichovic a o víkendu už nepojede na Havlíčkovo náměstí (tyto spoje nahradí linka 602).

Linka 17 (nově 617) bude doplněna o spoje linek A36 a­ A47 do Slaného a Mělníka.

Páteřní spojnicí mezi Kladnem a Slaným zůstává původní linka MHD Kladno č. 9, nově pod č. 609, která vede přes Vinařice a Třebichovice.

Nová linka 612 nahradí dnešní linku A12 vedenou přes Pchery a Knovíz.

Výjimkou ale bude město Slaný. „Linky mezi Prahou a­ Slaným, jakož i další linky v ­této oblasti, budou integrovány v dalších etapách v průběhu roku 2018,“ upozorňuje mluvčí Ropidu Filip Drápal. Podle něj bude znamenat propojení lepší návaznosti mezi linkami, a to i různých dopravců, jednotné jízdné, ale také hlavně výrazně levnější.

Díky tarifu Pražské integrované dopravy (PID) lidé hodně ušetří zejména při pravidelném dojíždění mezi Kladnem a Prahou. Navíc ušetří za pražský úsek, pokud již vlastní předplatní jízdenku pro metropoli. S jízdenkami PID bude také možné přestupovat na kladenskou MHD bez dalšího doplácení.

Při cestách mezi Prahou a­ Kladnem bude platit jízdenka PID ve všech autobusových linkách i na železnici. Už nebude záležet na tom, s jakým dopravcem jedete.

Nově bude také možné si ke kuponu na pražské Lítačce dokoupit další pásma a používat ji jako jediný jízdní doklad.

Kladensko není první částí středních Čech, která se stala součástí PID. Letos došlo na připojení částí Mělnicka, Nymburska, Sedlčanska a Benešovska. Další na řadě je v ­plánech Ropidu část Mělnicka a Berounska včetně trasy Beroun–Kladno.

Všechny dojíždějící ale čeká teď na konci srpna několik velkých zkoušek. Už na začátku prázdnin začala oprava Negrelliho viaduktu. Všechny vlaky tak jedou oklikou nebo končí na Vltavské. Oprava skončí za dva roky.

Druhou zkouškou je oprava Evropské. Ve směru do centra i z centra je kvůli frézování asfaltu zúžená vozovka na jeden jízdní pruh. Konec oprav je naplánován na začátek listopadu. Třetí bude plánovaná železniční výluka, která příští a ­přespříští týden vyžene cestující z­ vlaku do autobusů mezi Hostivicí a Veleslavínem.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek