metro.cz

Podzimní kolaps. V Praze stojí nejen auta, ale i tramvaje a autobusy

  7:23
„Co se děje s dopravou? Stojíme v Braníku a nic!“ To je jeden z mnoha zoufalých povzdechů, které včera na internetu plnily sociální sítě. Jistotou bylo pouze metro.
Ilustrační foto | foto: Jan DaněkiDNES.cz

Praha se totiž třetí den po sobě stala na mnoha místech dopravním peklem, a to nejen pro řidiče aut, ale i pro cestující povrchovou hromadnou dopravou. Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid organizující v ­Praze dopravu, k současné situaci říká, že definitivně skončil letní režim provozu a ­navíc dopravu v ­metropoli komplikují uzavírky a objízdné trasy. To potvrzuje i dopravní podnik. 

Tudy ne. Kritická místa v Praze

Michle, U Plynárny. Kvůli opravě inženýrských sítí tu platí kyvadlová doprava řízená semafory v jednom pruhu. Až do neděle 8. října.

Spořilov. Do 10. listopadu uzavřen sjezd z Jižní spojky směr Michle, průjezd kolem uzavírky zúženými jízdními pruhy.

Štefánikův most a nábřeží Kapitána Jaroše u vjezdu do Letenského tunelu. Do 28. října jeden pruh uzavřen, jízda po tramvajovém pásu.

Žižkov, Husitská ulice. Uzavřen jeden jízdní pruh až do 31. října.

Jeremiášova nad Rozvadovskou spojkou. Do 30. října oprava přemostění nad stanicí metra Stodůlky, jízda v jednom pruhu.

„Autobusy se už v ­pondělí zpožďovaly na některých místech o 25 až 60 minut. Provoz je ovlivněn začínajícím podzimem se silnou automobilovou dopravou v kombinaci s opravami a uzavírkami, ale také začátkem akademického roku na vysokých školách,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. 

Zatímco úterní kolony se daly přičíst na vrub i dešti, kdy více lidí sedá do aut, včera se na počasí nedalo nic svést. Jižní spojka u ­Barrandovského mostu a­ Smíchov přitom dopoledne hlásily nejhorší stupeň 5.

„Praha je od začátku týdne zasekaná v podstatě všude. Zatím stíhám doručovat všechny zakázky, ale je to na hraně,“ komentoval včera odpoledne dopravní situaci řidič kurýrní služby Michael Piňos. „Neumím si tu změnu vysvětlit. Minulý týden to bylo podstatně volnější. Teď jsem právě v Motole a v koloně,“ řekl deníku Metro kurýr z hlavního města.

Tramvají jezdí do práce z ­Michle na Smíchov každý den ve stejný čas redaktor MF DNES Robert Oppelt. „Běžně mi cesta do práce trvá čtyřicet minut, ale už druhý den po sobě je to dvojnásobek. Dneska jsem jel zase hodinu a dvacet,“ říká.

Výzva čtenářům: Kudy objet kolony?

Pište o svých aktuálních zkušenostech s dopravou v Praze na adresu: pavel.hrabica@metro.cz

Ze zkušeností řidičů dopravního podniku podle Řehkové vyplývá, že problémy mohou cestující čekat nárazově v ranní špičce pracovních dnů zejména v ulicích: Průmyslová, Vídeňská, Michelská, Zálesí, U­ Vltavy a Trojský most, K Barrandovu a Jugoslávských partyzánů. Časté zpoždění autobusů, i kolem půlhodiny, lidé zažívají v oblasti Vypichu. Třeba V Holešovičkách však měly linky 151 a 201 zpoždění až 60 minut.

Autoři: Jan David Metro.cz
zpět na článek