metro.cz

Do metra teče už i na Vltavské

  9:51
Louže vody uprostřed stanic metra se již staly jevem, který je v Praze k vidění poměrně často. Ať už jde o zatékající výtah na Můstku, vodu odkapávající ze stropu na Hloubětíně, problematický Anděl, kde­ i přes probíhající opravy cestující stále zakopávají o nacucané „záchytné“ hadry, či louže na Bořislavce.
Voda prosakuje na stanici metra Anděl.

Voda prosakuje na stanici metra Anděl. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

Podle čtenáře deníku Metro Vítězslava Vacka však nedávno přibylo další místo, kde cestující musí překračovat klouzající kaluž vody. Jde o ­stanici metra C Vltavská.

Dešťovku chytí kbelíky

  • Problémy se zatékající vodou v minulosti dopravní podnik řešil kbelíky. Ty ale na rozdíl od louží za poslední rok ze stanic metra zmizely.
  • Dopravce přitom v minulosti pro deník Metro několikrát uvedl, že pro zachycení vody po prvních příznacích průsaků je přistavení kbelíků nejrychlejším a nejoperativnějším způsobem zásahu. Užívají se už od zahájení provozu metra. Přesto dává dopravce v poslední době přednost hadrům.

„V metru je takových míst mnoho. Voda na Vltavské setrvale kape z perforovaného plechu podhledu, někdy zde leží hadr, jindy stojí kbelíček. Většinou ale na roztržitého chodce čeká jen nečekaná klouzající loužička,“ popisuje situaci Vacek.

Mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková přiznává, že technici opravdu na Vltavské se zatékáním přes železobetonový strop bojují. Potíž je ale v tom, že zde nefunguje obvykle používaná metoda proti zatékání, takzvaná injektáž.

Další možností by za normálních okolností bylo osazení odvodňovacích van, které by vodu nasměrovaly jinam než na hlavy cestujících. To je ale podle Řehkové rovněž problém. „Osadíme odpařovací vanu, kterou bude nutné občas vypouštět, a budeme pokračovat s injektáží. Záleží na intenzitě srážek,“ slibuje nápravu Řehková.

Do rozsáhlých oprav průsaků do stanice metra Anděl se dopravní podnik pustil v ­září loňského roku. Kdo by ale očekával, že tu bude po pěti měsících prací o něco méně vlhko, mýlil by se. Dělníkům, jejichž práce si vyžádaly částečné uzavření stanice, se totiž louže z nástupišť zatím vymýtit nepodařilo. „Tahle legrace se dá zvládnout do čtyř až pěti měsíců,“ komentoval na Facebooku deníku Metro průběh oprav spolek Naše Brno.

Problém s průsaky se také dodnes řeší v přestupní stanici metra Můstek. Hadry zachycující vodu lze prakticky denně zahlédnout jak na béčku, tak nahoře na áčku. Dopravní podnik zde přitom během minulého roku provedl řadu opatření. Výsledek ale nepřinesly.

V zimě mají v městské hromadné dopravě kvůli vodě trable také ti, kteří vystupují na nových stanicích metra A. Pokud zde totiž u nezastřešených vstupů klesne teplota či napadne sníh, mění se výstupy v kluziště. Nápravy se výhledově dočká alespoň Nádraží Veleslavín, kde dopravní podnik plánuje brzy zbudovat zastřešený eskalátor.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek