metro.cz

Co dál s Libeňským mostem? Zatím se neví

  9:55
Stane se most propojující Holešovice a Libeň kulturní památkou? Tahle otázka pálí v těchto dnech nejen cestující, kteří se po uzavření mostu kvůli jeho havarijnímu stavu musí dopravovat jinudy, ale také pražskou Technickou správu komunikací (TSK). Pokud most památkou nebude, mohla by být jeho oprava hotova za necelé tři roky.

Další 1 fotografie v galerii
Vizualizace Libeňského mostu. | foto: Metro.cz

Za uvedené tři roky by se sem tedy vrátila i doprava. Pokud se jí ale stane, podle mluvčí TSK Barbory Liškové se sem doprava vrátí až za zhruba osm let. Současná příprava rekonstrukce v hodnotě 60 milionů bude v takovém případě odepsána. Odhadovaný čas na novou přípravu rekonstrukce celého soumostí je minimálně 4 až 5 let,“ řekla deníku Metro Lišková.

Most z roku 1928 nebyl nikdy opravován. Jakmile by se tedy stal památkou, bude muset Praha začít se všemi pracemi od začátku. To by znamenalo, že by projektanti vytvořili návrh projektu opravy mostu, poté by začalo územní řízení, získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. „Pokud ale Libeňský most nebude zařazen jako památka, dle optimistického odhadu by mohla rekonstrukce začít na přelomu let 2018/2019,“ dodává Lišková.

Podle pražského zastupitele a předsedy magistrátního výboru pro dopravu Matěje Stropnického přitom nemusel být Libeňský most vůbec uzavřen. Provoz na něm mohl být podle něj omezen například prostřednictvím dočasných semaforů nebo za pomoci strážníků.

„Informace Kloknerova ústavu neústí do závěru, že ten most musí být bez dalšího uzavřen. Ta informace říká pouze, že u předmětného nejkritičtějšího bodu mostu, to znamená rám C, jenž se nachází u schodiště na libeňské straně mostu, ústav doporučuje, aby byla vyloučena doprava nad pět tun a tramvajová doprava,“ řekl na tiskové konferenci.

V souvislosti s uzavřením Libeňského mostu pro MHD se rozčiluje také radnice Prahy 7, která by ráda na most dočasně vrátila alespoň tramvaje. „Uzavření mostu komplikuje každodenní cesty desítkám tisíc lidí. U tramvají lze na rozdíl od individuální dopravy ohlídat maximální zatížení mostu,“ dodává k věci starosta Prahy 7 Jan Čižinský.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek