metro.cz

Na Libeňský most se vrátil autobus, smí vjet ale jen do poloviny

  10:55
Na most jezdí linka X25, cestující nyní musí sami urazit 450 metrů.

Další 1 fotografie v galerii
Rikša, kterou na Libeňském mostě provozuje Pirátská strana | foto: Pirátská stranaMetro.cz

Jsou to již téměř dva týdny od chvíle, kdy byl kvůli havarijnímu stavu uzavřen Libeňský most pro tramvaje a auta. Až do včerejška se mohli Pražané dostat z Libně do Holešovic přímou cestou jedině tak, že most přešli, přejeli na kole nebo využili nově zprovozněný přívoz. Od včerejška však do poloviny mostu jezdí speciální linka X25. Lidé tak musí nyní urazit pěšky mezi nejbližšími zastávkami 450 metrů.

„Situace je kritická především pro seniory, kteří kvůli uzavření mostu a ulice Zenklova přišli o možnost spojení do Nemocnice Na Bulovce. Požadavek dopravního výboru Prahy k hledání dalších možností, jak urychleně zajistit možnost přepravy osob přes dočasně uzavřený most, stále platí,“ říká místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.

Na radnice Prahy 7 a 8 kvůli zpoždění volají desítky lidí se stížnostmi. Těm vadí především to, že se pro výluku způsobenou uzavírkou mostu přepravují do práce podstatně déle. Kromě mostu ve směru od Palmovky je totiž kvůli rekonstrukci uzavřena také Zenklova ulice. „Cesta do práce mi teď trvá o půl hodiny déle než předtím. Jezdil jsem totiž tramvají Zenklovkou i přes Libeňák,“ stěžuje si čtenář deníku Metro Václav, který bydlí kousek od nemocnice Bulovka.

Najdou se ale i tací, kteří situaci neberou tak vážně. „Náhradní linka X156, X25 a ještě přívoz, to je panečku servis, přitom pěšky to trvá pár minut,“ míní Daniel Síťař, který se o svůj názor podělil na facebookovém profilu deníku Metro. S ním souhlasí také čtenářka Klára Berková. „Těch deset minut pěšky člověka zabije na místě,“ dodává ironicky Berková.

Proces podepření mostu je nyní v rukou Technické správy komunikací, respektive firmy, kterou pro provizorní zabezpečení vybrala. Dělníci by zde měli strávit zhruba měsíc. Podle starosty Prahy 7 Jana Čižinského je hlavním cílem prací plnohodnotný návrat MHD na most. „To znamená autobusy, a pokud se vše podaří, tak i tramvaje,“ doufá Čižinský.

V hlavním městě je v současné době uzavřen také železniční most v Praze 5, přes který se budou moct příští dva roky dostat pouze vlaky. Hojně diskutovaný je také stav Hlávkova mostu, který je rovněž velmi špatný. Podle radní Prahy 7 Lenky Burgerové má stavba platné územní rozhodnutí a nyní se již zpracovává dokumentace pro stavební povolení. „Ta by měla být ale hotova nejdříve v roce 2019 a předpokládaný začátek opravy mostu je tedy v roce 2020,“ říká radní Burgerová.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek