metro.cz

Náměstek Petr Dolínek: Nerezignuji

  16:55
Náměstek primátorky, radní pro dopravu a místopředseda ČSSD Petr Dolínek zažívá v posledních dnech těžké časy. Jeho odpůrci ho vyzývají k rezignaci kvůli špatnému stavu pražských mostů i příliš mnoha funkcím najednou, jeho příznivce naopak unavují magistrátní tahanice, které zpomalují jeho přínos hlavnímu městu.
Místopředseda ČSSD Petr Dolínek v pořadu Rozstřel (13. března 2017) | foto:  Petr Topič, MAFRA

„Pokud bych pokračoval v nečinnosti svých předchůdců, kteří tolik let zapomínali na opravy silnic, chodníků i mostů, že má Praha v této oblasti vnitřní dluh více než 20 miliard korun, potom by bylo volání po rezignaci namístě,“ říká pro deník Metro Dolínek.

Jak podle vašeho mínění funguje pražská koalice? Daří se vám prosazovat vše tak rychle a efektivně, jak byste chtěl?
Koalice na magistrátu je složitější v tom, že je tvořena de facto pěti subjekty. Z toho pochopitelně někdy vyplývají rozdílné názory na některá témata. Ale tak už to v životě i v politice chodí. Stále však v radě cítím snahu a ochotu hledat kompromisy a přijímat rozhodnutí, která jsou pro Prahu přínosná. Ale samozřejmě předpokládám, že před volbami to bude horší.

Na stůl rady se opět nedostala možnost řešit autobusovou dopravu z Anděla do Dejvic tunelem. Bude to někdy možné?
Já jsem řešení předkládal už několikrát, teď jde znovu na radu. Na podzim neměla Praha 6 jasno v tom, kam má linka na území této městské části vést, pak šlo o nějaké další politické tahanice, ale já jsem v tom maximálně konstruktivní a podporuji to. Doufám, že teď to rada už bez problémů přijme a autobus začne jezdit velmi brzy.

Co říkáte na nedávné prohlášení opozice, která tvrdí, že byste měl rezignovat kvůli situaci kolem špatného stavu pražských mostů?
Letos budou volby a někteří už evidentně zahájili předvolební kampaň. Ti, co volají po tom, aby padaly hlavy, nepředložili nic konstruktivního. Od té doby, co jsem se stal radním pro dopravu, jsme dramaticky zvýšili tempo oprav v hlavním městě. Opravujeme dokonce takovým tempem, že dostávám stížnosti na to, že je rozkopaná celá Praha. Bohužel desítky let, kdy se na opravy kašlalo, se na stavu nejen mostů podepsaly natolik, že třeba Libeňský most musel být uzavřen. Zároveň ale, kdyby nebylo aktivistů, tak se už letos mohl otevírat nový. Do oprav mostů jsme od mého nástupu investovali hodně přes miliardu korun. Opravily se desítky mostů, nejviditelnější byl Nuselský, nyní je to most železniční, v Korunovační ulici je most úplně nový, připravuje se komplexní rekonstrukce Barrandovského mostu a tak dále.

Dle vašich kritiků kladete na svá bedra příliš mnoho práce. Souhlasíte?
V oblasti dopravy toho je opravdu hodně, ale souvisí to s výše uvedeným. V minulosti se toho zanedbalo tolik, že práce na nápravě stavu stojí spoustu energie. Jsem rád, že o mě mají mí kritici takovou starost. Kdyby více zabrali i oni, a místo kritiky ostatních a házení různých klacků pod nohy raději konstruktivně pracovali, bylo by Praze lépe.

Nová parkoviště P+R v Písnici či Švehlově ulici, se zatím netěší velké oblibě. Jaká je jejich obsazenost?
Podle mých informací jde obsazenost pomalu nahoru. Je ale třeba zdůraznit dvě věci. Zaprvé třeba P+R v Písnici je více investicí do budoucna, kdy jeho atraktivitu zásadně zvýší metro D. Druhá věc je, že lidé by rádi parkovali v těsné blízkosti metra, což ale nejde vždy. Poptávka po parkování se zvyšuje, ale u stanic metra se už volné pozemky hledají velmi obtížně. Pokud chtějí lidé jezdit do Prahy auty, budou muset začít více využívat i tramvaje či autobusy. Vyjde je to levněji a parkování nebudou muset řešit vůbec.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek