Vyznat se v hlavním městě může být často složité i pro rodilého Pražana. Na jeho území totiž v současné době existuje několik různých informačních a orientačních systémů, jako jsou třeba hnědé tabulky s turistickými cíli nebo různá provedení plánů okolí. Navigace na vlakové zastávky naopak zcela chybí.
To se rozhodl změnit magistrát, který uložil organizátorovi dopravy v metropoli, společnosti Ropid, vypsání veřejné zakázky na přezkoumání současné nepřehledné situace.
„Vznikne realizační studie, která by měla především zhodnotit v současné době používané dobré a špatné prvky a srovnat situaci s jiným srovnatelnými městy. Následně navrhne základ jednotného orientačního systému včetně případného doplnění nových prvků a připraví podmínky pro zadání graficko-designérské soutěže,“ řekl deníku Metro vedoucí oddělení projektového řízení Ropidu Vojtěch Novotný.
Svébytný orientační systém má v nyní také metro, jiné informační prvky se používají také na tramvajových a autobusových zastávkách.
„Výsledkem je nepřehlednost pro uživatele a nekoordinovanost informací – mimo jiné i proto, že každý ze systémů má svého správce,“ dodává Novotný.
Moderní jednotný orientační a informační systém, o který Praha usiluje, si bere za vzor velká západní města. Inspiraci lze podle Novotného najít také v Londýně, kde se tento orientační systém svou všudypřítomností a charakteristickou vizuální podobou stal určitým symbolem města.
„Podobný systém by mohl dostat turisty i návštěvníky Prahy do zajímavých lokalit, které jsou z větší části turisty stále opomíjeny, částečně právě proto, že o nich nevědí,“ doplňuje Novotný.
Termín, dokdy je pro firmy možné Ropidu nabídnout své služby při zkoumání cedulí, je stanoven na 26. února. Hodnota zakázky je čtyři miliony korun bez DPH. Následně vzniklý orientační systém by měl dle Ropidu vtisknout cedulím charakteristickou podobu.
Charakteristická loga nezmizí
|