metro.cz

Kde domov můj? V háji, parku i zahradě, slibují nové projekty pro bydlení

  11:55
Češi touží bydlet tam, kde to voní lučním kvítím. A developeři podle toho místa pojmenovávají.
Výstavba v lokalitě Milíčovský háj - jih a východ | foto: Skanska.czMetro.cz

Nyní prodejci chytají vlnu a doslova se perou o klienty, jejichž preference a nálady se v posledních letech nápadně proměňují.

„Lidé už nechtějí bydlet v rezidencích, towers a centrech, nýbrž v zahradách a hájích,“ registruje Marcela Fialková ze společnosti Central Group. A skutečně. Letmým otevřením nabídky významných tuzemských developerů na nás vyskočí nejrůznější letňanské zahrady, sluneční města, čakovické parky, modřanské háje.

„Háj, to je nádherné libozvučné slůvko, které evokuje klidné rodinné bydlení,“ vysvětluje marketingový expert Andrej Slivka. Zároveň ovšem podotýká, že sázka na češtinu stále ještě nevítězí tam, kde jde o byznys, ten stále lépe evokují anglicismy. „Sám pracuji v kanceláři Meteor Office Centre,“ podotýká Slivka. David Jirušek z Finepu si zase všímá pozoruhodného rozdílu v preferencích klientů z Prahy a těch mimopražských. „U Pražáků obecně platí, že si vybírají lokalitu, ve které vyrostli, kde mají rodinu, přátele, doktora, oblíbenou hospodu – když prožiju mládí třeba na Proseku, bytový projekt s názvem Prosek Park ve mně doslova rozsvítí kontrolku,“ přibližuje.

U mimopražských klientů, kterým se po přistěhování do metropole někdy nepěkně říká „náplavy“, jde mnohem méně o emoce. „Takoví zákazníci si relativně více všímají dopravní dostupnosti, obslužnosti a infrastruktury v okolí,“ podotýká Jirušek. Tito klienti se podle něj mohou mnohem spíše chytnout na neutrálnější pojmenování projektu, jako je třeba Rezidence Vrchlického nebo Element Letňany.

O tom, že Češi mají v dobrém slova smyslu svoji hlavu, hovoří i Matyáš Hančl z developerské společnosti Ekospol. „My jsme se vždy snažili pojmenovávat naše projekty bez zbytečného marketingového přikrášlování či novotvarů,“ uvádí.

Podle Hančlových zkušeností si zákazníci Ekospolu vybírají projekty v drtivé míře podle lokality. Tomu odpovídají názvy projektů jako Panorama Kyje či Michelské zahrady.

Autor: David Halatka Metro.cz
zpět na článek