metro.cz

Sliby, chyby. Bahno z Veleslavína nezmizí

  11:55
Cestu na nádraží ve Veleslavíně neopravili ani za dva a čtvrt roku.

Další 3 fotografie v galerii
Stále blátivá cesta u nádraží Praha-Veleslavín | foto: M. Valtrová

Loužemi a bahnem se musejí každý den brodit cestující, kteří se po příjezdu vlakem na nádraží Veleslavín ve směru od Kladna vydávají ke stejnojmenné stanici metra. Boty i nohavice si tu denně špiní i přesto, že měli od Českých drah již dávno slíbenou opravu zmíněné cesty. Podle čtenářky Martiny Valtrové, která deníku Metro každý rok posílá fotografii nezměněného stavu chodníku, tak zůstalo opět jen u slibů.

„Rok se nám s rokem sešel a bahno je tu stále dál. Někdo může namítat, že je způsobené tajícím sněhem. Stále ale žasnu nad tím, že se problém dříve nevyřešil. Možná by se osoby, které pouze slibují a údajně čekají na schválení žádostí o opravu cesty, měly zkusit po této cestě po dešti projít,“ napsala k fotce Valtrová.

Nádraží Veleslavín

  • Upravený výlez z metra Nádraží Veleslavín směrem na letiště by měl být hotov v dubnu. Portýry tu nahradí dvojice pohyblivých schodů. Bez nich stanice fungovala tři roky.
  • Během oprav se nosiči přesunuli k sousedním vstupu do metra.
  • Nově bude také doplněn přístřešek na zastávce autobusu ve směru na Slaný.

O neutěšeném stavu bahnitého chodníku informoval deník Metro čtenáře poprvé v únoru 2015. Tehdy České dráhy tvrdily, že je rozbahněná cesta pouze provizorium a do opravy plánuje společnost následující rok investovat. Dva roky poté, v roce 2017, tiskový odbor dopravce deníku Metro tvrdil, že o možnost zpevnit cestu zámkovou dlažbou České dráhy požádal správce českých nádražních budov – Správa železniční dopravní cesty. Nyní ale České dráhy otočily. Podle jejich mluvčí Radky Pistoriusové se žádná investice nechystá.

„Stav cesty monitorujeme a podle potřeby budeme štěrkem dosypávat případné díry,“ dodává Pistoriusová.

Možným důvodem, proč železniční dopravce odmítá do nového chodníku investovat, je podle kritiků především výše nákladů takové akce. Nová cesta by totiž podle odhadů Českých drah vyšla až na půl milionu. K urychlení situace nemůže přispět ani zmiňovaná Správa železniční dopravní cesty, a to i přesto, že si odtud nosí bláto na obuvi také její mluvčí Marek Illiaš. Ten je ale jako jeden z mála místních spokojen s občasným dosypáním štěrku na nejvíce rozbahněná místa.

„Situace se nezměnila. Cesta patří Českým drahám a my do ní investovat nemůžeme. Chodím tudy denně a vím, že štěrk je dosypaný a na cestě se už bláto nedrží,“ řekl deníku Metro Illiaš.

Cestujícím není příjemné ani čekání u přechodu přes železniční přejezd se závorami, kam chodník ústí. Těm se tu obvykle nechce čekat, až budou moct bezpečně přejít, a tak přes přejezd přecházejí závory nezávory, vlak nevlak. Svou netrpělivostí se tak často dostávají do situací, kdy by je byť jen při jednom špatném kroku mohl potkat střet s vlakem. Za tento jev však podle místních nemohou ani tak dopravci, jako lidská netrpělivost.

„Lidé si mnohdy neuvědomují, že mnohatunový vlak není možné jen tak zastavit,“ komentuje mluvčí pražských strážníku Irena Seifertová. Podle ní může strážník vstup do kolejiště na místě pokutovat.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek