„Příští zastávka Komořany.“ Tuhle větu by rádi již brzy slyšeli obyvatelé Prahy 12. Její radní proto chtějí hlavnímu městu podat podnět na změnu územního plánu, který by umožnil prodloužit tramvajovou trať z Modřan. Plánují tak učinit navzdory tomu, že magistrát s prodloužením trati dosud nepočítal ani ve své nedávno schválené strategii rozvoje tramvajových tratí plánované do roku 2030.
Změna, kterou chce radnice Prahy 12 městu předložit, se zaměřuje především na trasu vedoucí k areálu Modřanských strojíren. Umístění otočky tramvaje v jejím areálu má pak vzejít z připravované územní studie Komořan. Současné využití areálu již nyní podle radních umožňuje vybudování zázemí pro provoz pražské integrované dopravy. Praha 12 navrhuje také to, aby byla stavba tramvajové trati v územním plánu stanovena jako stavba veřejně prospěšná. Tím by město získalo předkupní právo k pozemkům.
Praha 12 není zdaleka jediná, která v krátké době navzdory plánům města vyhlíží novou tramvajovou trať. Rada Prahy 5 si minulý týden odsouhlasila podobný nápad, navrhnout magistrátu změnu územního plánu, jež by vedla k prodloužení tramvaje z Radlic do Jinonic.
O týden dříve se zase domluvili středočeští krajští radní na tom, že zahájí investorské přípravy, které umožní výstavbu nové trati z Vozovny Kobylisy do Sedlce a Zdib.
Zde jsou ke stavbě nejblíže. Středočeská krajská správa a údržba silnic již zahájila jednání s pražským dopravním podnikem a zástupci magistrátu. Podle Heleny Frintové z krajského úřadu by mohla trať v budoucnu pokračovat dál ve směru na Líbeznice i na Letiště Vodochody. Podle odhadů by se mohlo začít stavět v roce 2022.
Územní plán a tramvaje
|